חדשות

מכשיר CT חדש שנועד לזהות בעיות לב ולמנוע צנתורים מיותרים נכנס לשימוש ב"כרמל"

לדברי החברה הישראלית שפיתחה את המכשיר, "ארינטה", המכשיר יודע לספק תמונה תלת ממדית טובה שתאפשר זיהוי חסימות, מומים מולדים ותפקוד שסתומים, באופן שיחסוך צנתורים מיותרים

מכשיר CT (צילום: אילוסטרציה)

מכשיר CT ייחודי, שנועד למפות את הלב ולחסוך את הצורך בצנתורים, נכנס לשימוש בימים אלה בבית החולים "כרמל". על המכשיר החדש, שפיתחה חברה ישראלית בשם "ארינטה", דיווח אתמול (יום ד') האתר Ynet.

לפי הדיווח, כמחצית מהצנתורים הנעשים כיום בקרב מטופלים המתלוננים על תסמינים הקשורים למחלות לב הם למעשה מיותרים. "כדי למנוע צנתורים מיותרים שולחים את החולה למבחן מאמץ או מיפוי לב אבל השיטות האלו לא מדויקות", אמר לאתר ד"ר אהוד דפני, מנכ"ל חברת ארינטה, "לכן החלטנו לפתח מכשיר CT ייעודי ללב, שייתן תוצאות הרבה יותר מדויקות".

ד"ר אהוד דפני, מנכ"ל ארינטה: "החלטנו לפתח מכשיר CT ייעודי ללב, שייתן תוצאות הרבה יותר מדויקות"

לדבריו, בעוד מכשירי CT קיימים אינם מיועדים באופן ייחודי לזיהוי חסימה בעורקים, אבחון מומים בלב או לבדוק את פעילות המסתמים, המכשיר שפותח בחברה יודע לעשות זאת. "המכשיר החדש סורק את החולה ותוך כדי מצלם את הלב משני כיוונים שונים ולכן הוא נותן הדמיית תלת מימד בצורה הרבה יותר טובה", הוסיף ד"ר דפני.

החברה מסרה כי המכשיר עתיד להיכנס לשימוש בבתי חולים נוספים בישראל. לפי דיווחיה, היא מעסיקה כיום במשרדיה כ-60 מדענים ומהנדסים, בהובלת המנהל הרפואי של החברה, פרופ' חיים לוטן.

נושאים קשורים:  חדשות,  CT,  בית החולים "כרמל",  צנתור,  בעיות לב,  חדשנות,  חברת "ארינטה"
תגובות