חדשות

סקר: רק 56% מהמטופלים בחדרי המיון בבתי החולים בארץ מרוצים מהטיפול

תוצאות הסקר, שבדק לראשונה את חוויות המטופלים בחדרי המיון של 26 בתי חולים ברחבי הארץ, פורסמו היום (ב') על ידי משרד הבריאות; שביעות רצון גבוהה יותר נרשמה בבתי חולים קטנים, והשיעור הגבוה ביותר בקרב מרכזי העל נרשם ב"הדסה" עין כרם, עם 60.1% שהיו מרוצים מהטיפול

חדר מיון בביה"ח "ברזילי". ירידה מובהקת במספר הרופאים בדרום (צילום: אילוסטרציה)

רק 56% מהמטופלים בחדרי מיון בבתי החולים בישראל אמרו כי הם מרוצים מהטיפול שקיבלו; כך עולה מתוצאות סקר ראשון מסוגו, שבדק את "חוויית המטופל" בחדרי המיון של 26 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ, ושפורסם היום (ב') על ידי משרד הבריאות.

הסקר העלה, כי 75% מהמטופלים חשבו ש"יש יחס וכבוד למטופלים" שהגיעו לחדרי המיון; 69% חשבו ש"ניתן מידע והסברים למטופלים"; 67% סברו ש"קיים רצף טיפולי בחדרי המיון בישראל"; 66% היו מרוצים מהתנאים פיסיים ו-67% סבורים שזמני המתנה סבירים או קצרים. על הנתונים דיווחו היום כלי התקשורת.

75% מהמטופלים חשבו ש"יש יחס וכבוד למטופלים" שהגיעו לחדרי המיון; 69% חשבו ש"ניתן מידע והסברים למטופלים"

הסקר העלה, כי שביעות הרצון מהטיפול בבתי חולים קטנים גבוהה יותר משביעות הרצון מבתי החולים הגדולים ("מרכזי על"). כך למשל, מבין בתי החולים הגדולים, שיעור שביעות הרצון הנמוך ביותר מהטיפול נרשם בקרב במטופלים בחדר המיון של בית החולים "רמב"ם" בחיפה - 40.3% בלבד.

מעליו בדירוג נמצאים: "סורוקה" עם 45.3%, "תל אביב-איכילוב" עם 49.8%, "בילינסון" עם 51.9%, "שיבא" 52.5% ו"הדסה" עין כרם" עם 60.1% מהמטופלים במחלקות לרפואה דחופה שהיו מרוצים מהטיפול שקיבלו.

בבתי החולים הבינוניים, לפי הגדרת הדו"ח, בתחתית דירוג שביעות הרצון עומדים בתי החולים הבאים: "וולפסון" עם 38.3%, "קפלן" עם 44.2%, "הלל יפה" עם 46.3%. את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה מקבל "כרמל", עם שביעות רצון של 65%.

בקרב בתי החולים הקטנים, "מעייני הישועה" בבני ברק מקבל את הציון הגבוה ביותר בנוגע לשביעות רצון: 78.1% מהמטופלים; בתחתית הרשימה ניצב ביה"ח "זיו" בצפת, עם שיעור שביעות רצון של 49.5%. העיתון "גלובס", שדיווח על ממצאי הסקר, מפרט גם את שיעורי שביעות הרצון בחדרי המיון לילדים ברחבי הארץ (לקריאה לחצו כאן).

לדברי משרד הבריאות, הסקר התקיים בין החודשים מאי לאוגוסט 2015, ובחן נושאים כמו: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על חדרי המיון יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, זמני המתנה, רצף הטיפול בתחנות השונות, אופן התנהלות חדר המיון וסביבה ותנאים פיזיים.

הסקר, שהקיף כ-10,000 נשאלים, מתבסס על מטופלים שביקרו בחדרי המיון והשתחררו או התאשפזו בהמשך. החוקרים התקשרו בטווח זמן של שבוע מהפנייה למיון למטופלים, כדי לשאול אותם על חוויית הטיפול שלהם.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדרי מיון,  מלר"ד,  משרד הבריאות,  סקר,  דירוג
תגובות