חדשות

מאות רופאים ואחיות מ"הדסה" הצטרפו במשותף למיזם "נאמני חיים" של מד"א

בית החולים מסר, כי הוא הראשון שמצטרף באופן קולקטיבי למיזם, שנועד להזניק באמצעות אפליקציה את מי שמסוגל לבצע החייאה למקום ממנו התקבל דיווח במד"א, עד להגעת האמבולנס; פרופ' חיים לוטן, מנהל מערך הלב: "נתקלתי בהרבה מקרים שבהם כונן שהיה במקרה במקום הצליח להציל חיים"

מנכ"ל "הדסה" פרופ' זאב רוטשטיין חותם על הצטרפות למאגר "נאמני חיים" של מד"א (צילום: יח"צ)

מאות רופאים ואחיות מהמרכז הרפואי "הדסה" הצטרפו לפרויקט ארצי של מד"א בשם "נאמני חיים"; כך הודיע אתמול בית החולים.

במסגרת הפרויקט, באמצעות אפליקציה מיוחדת של מד"א לטלפונים חכמים, ניתן יהיה להזניק "נאמני חיים" מיידית לכל מקרה שבו נדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אבדן הכרה ודום לב. "הדסה" הוא בית החולים הראשון שהצטרף באופן קולקטיבי למיזם.

מערכת איתור של מד"א הפועלת באמצעות אפליקציה תאתר את כל נאמני החיים הנמצאים במרחק של דקות הגעה בודדות מהמקום ממנו הגיע דיווח למוקד מד"א

בית החולים מסר, כי עם היציאה לקמפיין הארצי רחב-ההיקף לאיתור המתנדבים שיצטרפו לפרויקט, החליט צוות מערך הלב בהדסה, בהובלתם של ד"ר אמיר אורלב ופרופסור חיים לוטן, מנהל מערך הלב, לפעול להצטרפות מאורגנת למיזם. היוזמה היתה לרתום את צוותי הרפואה והסיעוד מבתי החולים של "הדסה" בעין כרם ובהר הצופים להגיש עזרה ראשונה מקצועית ולבצע החייאה גם מחוץ לבית החולים.

"חבר מאוד טוב שלי מת מדום לב כשהייתי רחוק ממנו, ובימי המקצועיים נתקלתי בהרבה מקרים שבהם כונן שהיה קרוב והתחיל בהחייאה מוקדם - הצליח להציל חיים", סיפר אתמול פרופסור לוטן על היוזמה ב"הדסה".

בין המצטרפים החדשים למאגר הארצי היה גם מנכ"ל "הדסה", פרופסור זאב רוטשטיין, שאמר כי שיתוף הפעולה של הדסה עם מד"א הוא רחב היקף בטיפול בנפגעים והטיפול הראשוני בשטח "נעשה בידיהם האמונות של חובשים ופרמדיקים ונמשך בהדסה".

הוא ציין, כי המיזם החדש הוא הזדמנות להעמיק את שיתוף הפעולה בחבירה אל מאגר מצילי החיים הגדול בארץ. "אני בטוח שהמיזם יהפוך לאחד המיזמים החשובים בתחום הצלת החיים והגשת העזרה הראשונה", אמר.

הרעיון העומד בבסיס מיזם "נאמני חיים" הוא, שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות במתן עזרה ראשונה יהיה מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדום לב – ובכך להגביר סיכוי להציל את חייו.

במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה אל החולה שלקה בדום לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לפרויקט כל אזרח המעוניין בכך, בתנאי שיהיה מעל גיל 18 ועבר הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים הנמצאים במרחק של דקות הגעה בודדות מהמקום ממנו הגיע דיווח למוקד מד"א על אדם הנזקק להחייאה ותזניק אליו, במקביל לצוותי מגן דוד אדום ולהדרכה הטלפונית, גם איש מקצוע בתחום.

מיזם "נאמני החיים" הושק לפני כחודש. מד"א הודיע שעד כה כבר הצטרפו אליו כמה אלפי מתנדבים. להרשמה לפרויקט "נאמן חיים" של מד"א יש לחייג -6210* או להירשם באתר מד"א https://www.mdais.org

נושאים קשורים:  חדשות,  מד"א,  המרכז הרפואי "הדסה",  מיזם "נאמני חיים",  אפליקציה,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות