חדשות

משרד הבריאות נערך לפתיחת המחזור השני בתכנית "ענבר" לעתודה ניהולית למערכת הבריאות

12 הרופאים שייבחרו לאחר שלבי מיון שונים יצטרפו ל-12 הרופאים שכבר התחילו את התכנית בת השנתיים בשנה שעברה; התכנית נועדה לגבש את "דור העתיד של מנהיגות מובילה במערכת הבריאות הציבורית"; משרד הבריאות פירסם קול קורא לרופאים

לימודי מינהל רפואי, לימודי רפואה (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות נערך לפתיחת המחזור השני ב"תכנית ענבר" להכשרת העתודה הניהולית של מערכת הרפואה בישראל. התכנית נועדה לייצר את "דור העתיד של מנהיגות מובילה במערכת הבריאות הציבורית".

התכנית כוללת איתור רופאות ורופאים מצוינים, מוכשרים וערכיים במיוחד, שיעברו לאחר תהליך מיון קפדני הכשרה רב-תחומית ומקיפה. ההכשרה תכלול מסלול אישי וקבוצתי, שבהם ירכשו המשתתפים "מיומנויות בניהול מוכוון ערכים ושליחות ציבורית", כפי שמגדירים זאת היוזמים בהנהלת משרד הבריאות.

בקול קורא שהמשרד הפיץ אתמול (ב') לציבור הרופאים מודגש, כי "מערכת בריאות ציבורית חזקה ומתפקדת היא אבן יסוד מרכזית בחוסנה החברתי-כלכלי של המדינה. היא מתמודדת עם אתגרים אסטרטגיים מורכבים, נוכח השינויים החלים במבנה האוכלוסייה וברמת שירותי הבריאות הנצרכים בחברה מערבית מודרנית".

יתרונות יהיו לרופאים שיוכיחו גם עשייה חברתית, ניסיון ניהולי ישיר בהווה או בעבר וקבלת פרסים ואותות הצטיינות במסגרת ההתמחות, קורסים או אותות הוקרה מפעילות התנדבותית

תכנית ענבר (ראשי תיבות של "עתודה ניהולית ברפואה") מבוצעת בשיתוף עם ארגון "מעוז", המתמחה בהכשרת עתודות ניהוליות במרחב הציבורי. התכנית בתחום הבריאות והרפואה מיועדת לכלל מרכיבי המערכת הציבורית: קופות החולים, בתי החולים, מטה ויחידות משרד הבריאות וצה"ל.

המחזור השני בתכנית יחל בהכשרה בספטמבר 2016 וזו תימשך שנתיים מלאות. היא מיועדת לקבוצה נבחרת של רופאים לאחר סיום התמחות בסיסית. שלבי הכשרה כוללים נדבך מקצועי-רפואי בהתמחות-על במנהל רפואי בהתאם לתכנית המועצה המדעית של הר"י. במסגרת הנדבך האקדמי יהיה צורך לרכוש תואר MBA עם התמחות במנהל מערכות בריאות מטעם הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב; במסגרת הנדבך הערכי-מנהיגותי, שיובל על ידי ארגון "מעוז", יתקיימו סדנאות וסיורים במערכת הבריאות בארץ, וגם פרק בינלאומי בן כשבועיים בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד (HBS).

התכנית היא במימון מלא של משרד הבריאות והמשתתפים שיעברו שלבי מיון לא יידרשו להשתתפות עצמית.

במהלך התכנית הם גם יעסקו בעבודה מעשית בתפקיד ניהולי המוכר להתמחות במנהל רפואי. עליהם יהיה להתחייב לעיסוק בתפקידי ניהול רפואי במערכת הבריאות הציבורית בישראל לפחות 5 שנים מתום התכנית.

בין תנאי הקבלה: עיסוק כרופאים בעלי מומחיות מוכרת על-יד המועצה המדעית ומשרד הבריאות, או כרופאים במהלך ההתמחות הבסיסית שלאחר מעבר שלב ב', ולא יותר מחודשים ספורים מתום תקופת ההתמחות. יתרונות יהיו לרופאים שיוכיחו גם עשייה חברתית, ניסיון ניהולי ישיר בהווה או בעבר וקבלת פרסים ואותות הצטיינות במסגרת ההתמחות, קורסים או אותות הוקרה מפעילות התנדבותית.

12 הרופאים ייבחרו לאחר שלבים מוקדמים אחדים שיכללו מילוי שאלון הרשמה (עד 7 באפריל) ואחר כך ימי הערכה קבוצתית ואישית, שיחות עם ממליצים וראיון בוועדת קבלה (ביוני). הם יצטרפו ל-12 עמיתי מחזור א' – 7 רופאות ו-5 רופאים מקופות החולים, בתי חולים במרכז הארץ ופריפריה וכן ממטה משרד הבריאות - שכבר נמצאים במהלך הכשרתם. 12 הרופאים במחזור הראשון נבחרו מתוך כ-100 מועמדים.

להורדת הקול הקורא

שאלות ניתן להפנות לכתובת הבאה:
[email protected]

נושאים קשורים:  חדשות,  עתודה ניהולית,  תכנית "ענבר",  משרד הבריאות,  הכשרה מקצועית,  קול קורא,  מערכת הבריאות
תגובות