חדשות

הר"י תפעיל קו חם לתמיכה ברופאים בנושא "שיימינג" ברשתות החברתיות

תמיכה טלפונית ותמיכה באמצעות הדוא"ל תוצע לרופאים שהיו קורבנות למתקפה ברשתות החברתיות, ותאפשר גם קשר עם איגוד האינטרנט הישראלי כדי להסיר פרסומים פוגעניים מהרשת

פייסבוק, רשתות חברתיות (צילום: אילוסטרציה)

ההסתדרות הרפואית החלה להפעיל קו טלפון ייעודי וכתובת מייל להתכתבות דיסקרטית עבור רופאים, במטרה לתת להם ולבני משפחותיהם מענה אם מצאו את עצמם קורבן למתקפת "שיימינג" (ביוש פומבי) באינטרנט.

הר"י מסתייעת במיזם זה באיגוד האינטרנט הישראלי. מספר הטלפון לפניית הרופאים הוא 03-6100470, וכתובת המייל היא [email protected].

"בעידן הרשתות החברתיות, אנו עדים לתופעות שליליות של ביוש, בריונות ואלימות ברשת"

"בעידן הרשתות החברתיות, אנו עדים לתופעות שליליות של ביוש, בריונות ואלימות ברשת", נמסר מהר"י, "התופעה לא פוסחת על רופאים ורופאות שנתקלים בגידופים, כינויי גנאי, התייחסות מבזה כלפיהם וכלפי בני משפחותיהם".

לדברי הר"י, זו הסיבה שהוחלט על הקמת "קו החם", כדי לתת מענה ראשוני לרופא/ה או בן/בת משפחה לבעיה. גורמי הר"י יאפשרו ליצור קשר עם גורם מקצועי של איגוד האינטרנט, כדי להסיר תכנים פוגעניים מהרשת. כן ניתן ייעוץ והכוונה במקרה של פגיעה, ללא עלות, בהתאם לכלליים משפטיים ואתיים. הקו זמין 24/7 . השירות ניתן כייעוץ במקרי מצוקה כמו אלימות ברשת, ביוש, כיצד לנהוג במקרים של חרמות, קבוצת שנאה, התחזות ופרסום תכנים פוגעניים ולא ראויים.

לדברי הר"י, יש כוונה גם לבצע פנייה לחברות האינטרנט הבינלאומיות "גוגל" ו"פייסבוק", כדי שיסייעו בהסרת תכנים ותמונות פוגעניים כמו גם לעוד גופי מדיה חברתית בארץ ובעולם. לדברי הר"י, "הייעוץ גם יכלול הקניית הרגלי שמירה על פרטיות ובטיחות הגלישה ברשת תוך הקפדה על כבוד האדם".

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" סקר שנעשה ב"בילינסון", ממנו עלה כי 42% מקרב 200 רופאים ואנשי צוות רפואי נחשפו בשנה שעברה לאיומים בצילום או בהקלטה בניגוד לרצונם ולפרסומם ברשת חברתית. 56% צולמו או הוקלטו.

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  שיימינג,  ביוש,  אינטרנט,  אלימות ברשת,  קו חם,  פייסבוק,  אתיקה
תגובות