חדשות

רשיונו של מנתח המוח ד"ר שמעון מימון הותלה לחודשיים

את ההחלטה קיבל הממונה על המשמעת במשרד הבריאות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב; "שיקולים של אגו מנופח וכעס בלתי מוצדק גרמו לו לאבד את שיקול דעתו הרפואי והאנושי"; ד"ר מימון הודיע כי יערער על ההחלטה

משרד הבריאות היתלה לחודשיים את רישיון הרופא של מנתח המוח הבכיר ד"ר שמעון מימון, מהמרכז הרפואי "איכילוב", בנימוק שסירב לפני ארבע שנים להעניק טיפול רפואי לילד בשל סכסוך עם הנהלת בית החולים. ד"ר מימון הודיע כי יערער על ההחלטה.

בדיווח אמש (יום ד') בחדשות ערוץ 2 נמסר, כי ד"ר מימון הושעה בעקבות כך "שסירב לפני 4 שנים לטפל בילד בן 7 שסבל מדימום מוחי". לטענת בכירים ב"איכילוב", הסירוב נבע מסכסוך עם הנהלת בית החולים. הממונה על המשמעת במשרד הבריאות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, דחה את המלצת ועדת המשמעת שמונתה לדון במקרה, ושקבעה כי הרשיון לא יושעה, והחליט לשלול את רישיונו של ד"ר מימון לחודשיים.

"מדובר ברופא מומחה מהמעלה הראשונה ובעל כישורים יוצאי דופן (שהוגדר כפנומן מציל חיים) שחטא חטא כבד בסירובו לקבל לטיפולו ילד חולה"

"אין ספק כי הוכח שהרופא הבכיר לא שעה לפניותיהם, שלא לומר תחנוניהם, החוזרים ונשנים של שלושה רופאים לקבל לטיפולו ילד חולה במצוקה קשה ביותר", נכתב בהחלטה על התליית הרישיון. "מדובר ברופא מומחה מהמעלה הראשונה ובעל כישורים יוצאי דופן (שהוגדר כפנומן מציל חיים) שחטא חטא כבד בסירובו לקבל לטיפולו ילד חולה במצוקה קשה ביותר".

עוד הוסיף סטרשנוב ונימק: "שיקולים של אגו מנופח וכעס בלתי מוצדק גרמו לו לאבד את שיקול דעתו הרפואי והאנושי בפרשה מצערת זו. הוא פעל בניגוד גמור למחויבותו על פי שבועת הרופא". בסופו של דבר ובשל הסירוב, טופל הילד בבית החולים "הדסה" וחייו ניצלו.

לפני שנתיים הורתה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב להחזיר לתפקידו את ד"ר מימון, לאחר שהושעה בידי מעסיקיו באיכילוב (בהקשר לטיפול בחולה אחר, מערכת ד.א.). השופטת מתחה בהחלטתה ביקורת חריפה על כך שההגדרות לגבי כונני העל וזמינותם לכל קריאה באיכילוב - מעורפלות.  הפרשה חשפה סכסוך ממושך ורווי יצרים בין רופאים באיכילוב וגם את מערכת היחסים הרעועה עם ההנהלה דאז.

להורדת ההחלטה המלאה של השופט בדימוס סטרשנוב

[cincopa AgEAM894Chz_]

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת המשמעת במשרד הבריאות,  ד"ר שמעון מימון,  אתיקה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2016, 21:34

החלטה מפגרת, בייחוד אם חיי הילד ניצלו ולא נגרם לו נזק.
אם מדובר בפנומן מציל חיים, אז גם עליו לקבל שכר של פנומן מציל חיים. אם חיי הילד ניצלו, כנראה שאינו היחיד, ולכן אינו פנומן.
לגבי שבועת הרופא, קשה יהיה להוכיח שאי פעם נשבע בשבועה זאת, וגם אם כן, האם כל שבועה שאי פעם נתן אדם, גם לפני שנים רבות "תופסת" משפטית, או שהיא נמחקת במהלך כל נדרי מדי שנה?

אנונימי/ת
18.02.2016, 21:57

ראשית, ד"ר מיימון אינו מנתח מוח אלא מצנתר מוח.
שנית, ד"ר מיימון לא חייב לקבל לטיפולו כל אדם במדינת ישראל, הוא בן אדם , לא מכונה, ולא רכוש הציבור, ולא יתכן שיתנכלו לו על חוסר זמינות בזמן שאינו כונן. אם כבר, זו ההנהלה שצריכה לתת את הדין על רדיפת רופאיה, ועל העדר תכנון מענה הולם לטיפול בחוליה.

19.02.2016, 10:51

לא נכון. רופא במערכת הציבורית חייב לקבל כל חולה. תאר לך ששוטר היה אומר "בגלל סיכסוך עם ההנהלה אני יתן למחבל שלידי לרצוח" או כבאי היה אומר "בגלל סכסוך עם ההנהלה אני נותן לו להשרף".
מי שלא מוכן לעמוד בחוקים האלה שלא יעבוד במערכת הציבורית.

אנונימי/ת
21.02.2016, 09:40

רופא שעובד צריך לקבל כל חולה. אבל לא רופא שלא עובד. אם הוא היה כונן פעיל לא הייתה כאן שאלה בכלל. אבל זה לא היה המצב.
לפי חוזר המנכ"ל הרלוונטי (01/2011) החובה לזמינות לטיפול (תוך 30 דקות) חלה רק על כונן פעיל, ולא על כונן על.

אנונימי/ת
24.03.2016, 11:10

תקרא שוב מה שכתבתי - בזמן שאינו כונן. האיש לא היה בכוננות. הוא לא היה בעבודה. אם יתקשרו אליך בשלוש בלילה ביום שאינך כונן ויורו לך להכנס למכונית ולנסוע לאילת לטפל בחולה , כי אין שם רופא, תעשה את זה? . קצת הגיון , בנאדם.

19.02.2016, 10:53

החלטה מעולה. מדהים שתמיד יכתבו תגובות אנונימיות שמגנות על חלאה...

אנונימי/ת
19.02.2016, 18:10

מסתבר שיש "סולם ערכים" שונה למגיבים שונים. שבועת הרופאים (ולא משנה באיזו גירסה-השבועה הבינלאומית, שבועת הרופא העברי של פרופ' ליפא הלפרין ז"ל ועוד) מחייבת, לפחות מבחינה מוסרית, כל רופא. כמי שעבד ברפואה הציבורית - בית חולים, בריאות הציבור, קופת-חולים - לא זכור לי מקרה בו סירבתי לטפל בחולה וכמוני אלפי רופאים בארץ. כן זכור לי מקרה בבית חולים ציבורי של סירוב כזה, שלאחריו הרופא איבד את מעמדו בבית החולים ונאלץ לעזוב. זה מקרה יוצא דופן ולכן בכל מקרה דומה יש לטפל בכל חומר הדין ויהיה האדם הנוגע בכך "פנומן" או "סתם" רופא מהשורה.

אנונימי/ת
21.02.2016, 09:26

אין קשר לשבועת הרופא. שבועת הרופא היא חסרת תוקף חוקי, וממילא לא כולם הצהירו אותה.
יש משמעות רק לחוקים ונהלי עבודה. והשאלה אם מבחינת החוק ניתן לחייב רופא לתת טיפול גם כשאינו כונן פעיל (אלא רק כונן על), וביחוד כאשר אומר שאינו כשיר.
אינני בקי בתחום המשפטי אבל ההיגיון שלי אומר שלא. ביחוד לאור העובדה שכבר 5 שנים רופאים מחתימים כרטיס כמו כל עובד מדינה אחר.
תמו הימים בהם רפואה זה מקצוע "אחר". רפואה זוהי עבודה ככל העבודות.

אנונימי/ת
24.03.2016, 19:13

רק חודשיים ????? למה לא שנה למשל ??

אנונימי/ת
25.03.2016, 10:15

שלום שוב עמיתים
כולם צודקים !
מזמן הרפואה אינו מקצוע חופשי !!!
ולכן,
לא נראה לי שקובעי המדיניות בתחום הרפואה הפיקו לקחים הלכה למעשה מאירוע זה ! ולא נראה שיפיקו לקחים......מאירוע זה !
מסקנה>>היום לא כדאי להיות רופא !! וכל אחד שהולך ללמוד רפואה חייב להיבדק קודם על ידי פסיכיאטר במציאות של היום , לבדוק האם מודע לאיזו ביצה הוא נכנס !!
העובדה לכך ,הם הצעדים המשמעתיים והאיומים של המנהלים כלפי דר מימון !הרופא הוא עבד ואל כזה מתייחסים אליו !!
מה עשה המנהל של בית החולים פרט לאיומים על עובד שלו?!זה רק מעכיר את מערכת היחסים בבית החולים !האם העלה הצעה לפתרון למשרד הבריאות בהמשך?!או כל הצעה אחרת ? לא !
רצו "לכופף" את דר' מימון למרות של מנהלים ! "אגו" של מנהלים !
סופו של יום>הפתרון נמצא !רק אחרי השפלת רופא !
המערכת המשפטית איננה קובעת מדיניות ונוהלי עבודה !איפה הר"י בכל הנושא הזה?
המערכת המשפטית שופטת על פי חוקים, תקנות ונוהליים כתובים את הרופאים הנרצעים-הרופאים-העבדים-השכירים בשרות הציבורי !
תקנו אותי אם אני טועה !