מאמרים

שילוב ניתוחים בריאותיים וניתוחים אסתטיים

כיום מאפשרת הרפואה המודרנית שילוב של ניתוחים רגילים - תיקון בקע, כריתת רחם או ביופסיה בשד - יחד עם ניתוחים אסתטיים לשיפור המראה

(אילוסטרציה: Fotolia)

כמעט כל אחד מאיתנו מתעניין בשלב זה או אחר של החיים בביצוע ניתוח קוסמטי לשיפור המראה. בחלק מהמקרים אנחנו נמנעים לבצע את הניתוחים עקב החשש מההרדמה, רצון לא להפסיד ימי עבודה או היעדר הרצון לשבש את מהלך החיים התקין. יחד עם זאת אנחנו נאלצים לעיתים להגיע לחדר הניתוח עקב צורך לבצע ניתוח שנחשב בריאותי, כגון תיקון בקע, כריתת רחם או ביופסיה בשד. אחת השאלות השכיחות של מטופלים נוגעת לאפשרות לשלב (או כמו שנהוג לומר בישראל, לבצע "על הדרך") גם ניתוח קוסמטי.

אכן, כיום ניתן לשלב בצורה בטוחה ניתוח בריאותי עם ניתוחים קוסמטיים וזאת בתנאים הנכונים ועם הזהירות הנדרשת. להלן מספר דוגמאות שכיחות הקשורות לניתוחי דופן הבטן:

  1. כריתת רחם ומתיחת בטן - כריתת הרחם הינו ניתוח שניתן לבצעו כיום בשיטה הלפרוסקופית, אולם ניתן לשלב אותו עם ניתוח מתיחת בטן. בניתוח זה ניתן לבצע חתך רוחבי בקו הביקיני של הבטן, להרים ולכרות את העור העודף. בהמשך, ניתן לבצע את כריתת הרחם ללא חתכים נוספים ובתום הניתוח לסגור את העור לאחר עיצוב של שרירי דופן הבטן. במידת הצורך ניתן לבצע לעיתים גם שאיבת שומן באזור המותניים. תקופת ההתאוששות ארוכה במקצת מאשר תקופת ההתאוששות בניתוח לפרוסקופי בלבד, אולם הרווח למטופל משמעותי הרבה יותר, בהשוואה לתקופת ההתאוששות, הכאבים והפסד ימי עבודה אילו ביצע את שני הניתוחים בנפרד.
  2. תיקון בקעים בדופן הבטן ומתיחת בטן - גם זהו צרוף שכיח מאוד שבו ב"מכה אחת" ניתן "לתפוס שתי ציפורים" כשבעצם החתכים של מתיחת הבטן מאפשרים גישה לשכבה יותר עמוקה וע"י כך ניתן לתקן ולעצב את דופן הבטן, לתקן את השבר וגם להיפטר מעודפי עור מיותרים בדופן הבטן. לעיתים, תיקון השבר עם או בלי רשת מאפשר עיצוב השכבה העמוקה בצורה הטובה ביותר.
  3. ניתוחים בהרדמה כללית ושאיבת שומן - לעיתים אנחנו נאלצים לבצע ניתוח כמו תיקון שבר או ביופסיה בשד ומגיעים למצב של הרדמה כללית. ניתוח זה ניתן לשלב ביחד עם שאיבות שומן בהתאם לצורך, כמו ירכיים, מותניים ודופן הבטן ואפילו הזרקת השומן שהוצא לאזור הפנים. הזרקה כזו באזור הפנים מתבצעת על רקע איבוד נפח הפנים המתרחש עם השנים ומאפשר מראה פנים צעירות יותר עם מלאות באזורים שהתרוקנו.
  4. ניתוחי שד - גם הם חלק מצירופים רבים של ניתוחים אשר מאפשרים עיצוב הגוף. כך למשל, ביופסיות של השד ניתן לבצע ביחד עם עיצוב השד כמו הקטנה והרמה, הרמה בלבד או הגדלה. כמובן שלפני שניתוחים כאלו מוצעים, חובה לבדוק שלא קיימת ממאירות בשד (בחלק מהמקרים ניתן לדעת כבר לפני הניתוח שהגוש שהוצא הוא שפיר). כמובן שגם ניתוחי שד, כמו הקטנת שדיים המתבצעים בטופס 17, ניתן לשלב ביחד עם ניתוחים באזורים אחרים כמו מתיחת בטן או שאיבות שומן וזאת על מנת לשמר את ההרמוניה של הגוף אשר יכולה להיפגע מטיפול באזור אחד בלבד.

במרכז הרפואי אסף הרופא ניתן כיום לבצע ניתוחים משולבים, בהם המרכיב הבריאותי מכוסה על ידי טופס 17 והמרכיב האסתטי משולם על ידי המטופל עצמו. תנאי הכרחי לביצוע ניתוחים אלה הוא יכולתו של המנותח לעמוד בניתוח גדול יותר כפי שהצטייר לו תחילה. יחד עם זאת, קיים גם רווח בשילוב הפרוצדורות, המתבטא בתקופת התאוששות קצרה יותר (מאשר אם הניתוחים היו נעשים בנפרד), הרדמה אחת ולעיתים עלויות קטנות יותר במרכיב האסתטי.

no1

מאת: פרופ' ליאור הלר, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, המרכז הרפואי אסף הרופא

ליצירת קשר עם פרופ' ליאור הלר - לחץ/י כאן

נושאים קשורים:  מאמרים
תגובות