חדשות

ילד סורי בן חמש עבר בהצלחה ניתוח לב פתוח במרכז הרפואי "שניידר"

הילד הועבר מבית החולים בנהרייה, לאחר שאותר כי סבל מ"מום לב כחלוני" הגורם להזרמת דם בלתי מחומצן לרקמות הגוף ומסכן את חייו; בית החולים: הניתוח מגשים את חזון מייסדיו - להיות גשר לשלום

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

ילד בן חמש מסוריה עבר ניתוח לב פתוח במרכז שניידר לרפואת ילדים. בית החולים מסר אתמול (א'), כי הילד סבל מ"מום לב כחלוני", הגורם להזרמת דם בלתי מחומצן לרקמות הגוף וכתוצאה מכך נגרם כחלון. מצבו חייב ניתוח לב מורכב, שהציל את חייו.

הילד ואמו עברו את הגבול לישראל ברמת הגולן. הם טופלו תחילה במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהרייה. בתיאום עם מערך הרפואה של פיקוד צפון בצה״ל, הועבר הילד לטיפול צוות מכון הלב במרכז שניידר, בראשות ד״ר עינת בירק. בית החולים שייך ל"כללית שירותי בריאות".

"במגילת היסוד של מרכז שניידר כתוב: 'בית חולים זה מוקדש לזכותו הבסיסית של כל ילד לחיות חיים בריאים בעולם של שלום'"

לאחר שעבר בדיקות, אושפז הילד וטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב בראשות פרופסור עובדי דגן ומנהלת הסיעוד רים עבד אל חי. לאחר שבוצעה שם הערכה קרדיאלית, עבר הילד ניתוח לב פתוח, שאותו ביצע הצוות בראשות ד״ר ג׳ורג׳ פרנקל, מנהל יחידת ניתוחי חזה ולב בבית החולים.

לדברי בית החולים, כאשר בנה התאושש אמרה האם הנרגשת: ״אני מודה לאנשי הצוות במרכז שניידר שטיפלו בנו במסירות גדולה. אני מודה לרופאים שהצילו את חיי בני״.

מרכז שניידר לרפואת ילדים מטפל כבר יותר מ-20 שנה בילדים חולים, ובמיוחד בילדים החולים במחלות מורכבות מכל רחבי הארץ וגם מהעולם. בכך מוגשם בו חזונם של מייסדיו - להיות גשר לשלום.

במגילת היסוד של מרכז שניידר, שנחתמה בשנת 1988 ונטמנה מתחת ליסודות הבניין, כתוב: ״בית חולים זה מוקדש לזכותו הבסיסית של כל ילד לחיות חיים בריאים בעולם של שלום". "אנחנו מחויבים לכך", ציין בית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח לב,  סוריה,  טיפול בפצועים סורים,  שלום,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות
אנונימי/ת
01.02.2016, 21:57

אז מה? ממחר כל הפלגים הנלחמים זה מול זה מסוריה יבואו בבכי לגבול ויתחננו מאיתנו לעשות שלום איתם? ילדים מכול מיני מדינות עם צרות עוברים טיפולים במדינות מפותחות, בלי כל התארארם התקשורתי מסביב. די!