פסוריאזיס

קוסנטיקס הוכיח יעילות גבוהה הנשארת לאורך זמן בטיפול בפסוריאזיס בינונית-קשה: נתוני עולם אמיתי מתוך רגיסטרי BADBIR

BADBIR - British Association of Dermatologists Biologic and Immunomodulators Register

לסקוקינומאב "שרידות תרופה" ממושכת (לאורך 24 חודשים) המייצגת יעילות ארוכת טווח בחולי פסוריאזיס בינונית-קשה שקיבלו טיפול ביולוגי קודם או נאיביים לטיפול ביולוגי.

אנליזה שבוצעה על ידי שימוש במאגר מידע קליני גדול מהממלכה המאוחדת ואירלנד מצאה כי לאחר 24 חודשים, שיעור גבוה של מטופלים עם פלאק פסוריאזיס ממשיכים ליטול קוסנטיקס, וכי הטיפול מוביל לשיעור גבוה של ציון aPASI השווה או קטן מ-3.

סקוקינומאב הוא נוגדן חד-שבטי אשר מנטרל באופן סלקטיבי את הפעילות של אינטרלוקין 17Aי(IL-17A), ציטוקין מפתח בהתפתחות של פסוריאזיס ופסוריאטיק ארטריטיס (PsA).

מחקרים קליניים קודמים הראו כי סקוקינומאב בטוח ויעיל עבור שורה של תסמיני פסוריאזיס ובכלל זה מעורבות ציפורניים, קרקפת, כפות רגליים וידיים ו-PsA.

סקוקינומאב אושר על ידי הרשויות הרגולטוריות באירופה כטיפול סיסטמי מקו ראשון עבור פלאק-פסוריאזיס בינונית-קשה במבוגרים בתחילת שנת 2015. לפיכך רק כעת ניתן להעריך את יעילות הטיפול בעולם הקליני האמיתי, כתוספת לנתוני המחקרים הקליניים.

"שרידות תרופה" (drug survival) הינה פרמטר חשוב של הטיפול בתרופות ביולוגיות. היא נמדדת על ידי הקצב והמשך של הענות לתרופה ביולוגית ולמעשה מייצגת את היעילות, הבטיחות והשימושיות בתרופה בעולם הקליני.

מאגר הנתונים BADBIRי(British Association of Dermatologists Biologics and Immunomodulators Register) נוצר על מנת לבחון את השרידות של תרופות ביולוגיות המשמשות לטיפול במטופלים עם פסוריאזיס מהממלכה המאוחדת ואירלנד. לאור גודלו, המאגר משמש כמקור מצוין להערכה של מטופלים עם פלאק פסוריאזיס בינונית-קשה המקבלים סקוקינומאב בעולם האמיתי.

באנליזה הנוכחית הוכללו 1,679 מטופלים המקבלים סקוקינומאב 300 מ"ג ואשר הגיעו לפגישת מעקב אחת לפחות. 30.2% מתוכם לא קיבלו טיפול ביולוגי קודם לפסוריאזיס.

החוקרים ביצעו אנליזת קפלן-מאייר של "שרידות התרופה" ומצאו כי לאחר 12 ו-24 חודשים, 91.8% ו-82.4% מהמטופלים הנאיביים לטיפול, בהתאמה, המשיכו ליטול את התרופה. במטופלים שקיבלו טיפול ביולוגי קודם השרידות לאחר 12 ו-24 חודשים הייתה 81.0% ו-63.5%, בהתאמה.

בחודש 24, ציון aPASIי(absolute Psoriasis Area and Severity Index) השווה או קטן מ-3 הושג על ידי 85.5% מהמטופלים הנאיביים לטיפול ביולוגי ו-55.2% מהמטופלים אשר קיבלו טיפול קודם.

הכותבים מסכמים כי לסקוקינומאב "שרידות תרופה" ממושכת המייצגת יעילות ארוכת טווח על פני 24 חודשים במטופלים עם פסוריאזיס בינונית-קשה אשר קיבלו טיפול ביולוגי קודם או נאיביים לטיפול ביולוגי.

שיעורי "שרידות התרופה" של סקוקינומאב בחולים הנאיביים לטיפולים ביולוגיים דומים לשיעורי השרידות של אוסטקינומאב אשר דווחו במסגרת ה-BADBIR בשנת 2014.

לעלון לרופא, לחץ/י כאן

Poster presented at: 6th Annual Practical Symposium; 8–11 August 2019, Beaver Creek, Colorado, USA

הדיוור נעשה בחסות חברת נוברטיס ישראל בע"מ.

נוברטיס ישראל בע״מ: תוצרת הארץ 6, תל-אביב
ת.ד. 7126 , תל אביב טל: 03-9201111 , פקס: 03-9229230
רופא/ה נכבד/ה, למידע נוסף יש לעיין בעלונים לרופא כפי שאושרו ע"י משרד הבריאות הישראלי

Cos PsO 35 19 Dec 2019

Plaque psoriasis
Cosentyx is indicated for the treatment of moderate to severe plaque psoriasis in adults who are candidates for systemic therapy.
Psoriatic arthritis
Cosentyx, alone or in combination with methotrexate (MTX), is indicated for the treatment of active psoriatic arthritis in adult patients when the response to previous disease-modifying anti-rheumatic drug (DMARD) therapy has been inadequate
Ankylosing spondylitis
Cosentyx is indicated for the treatment of active ankylosing spondylitis in adults who have responded inadequately to conventional therapy

נושאים קשורים:  פסוריאזיס,  קוסנטיקס,  סקוקינומאב,  IL-17,  שרידות תרופה,  עולם אמיתי,  מחקרים,  דלקת מפרקים פסוריאטית