חדשות

כנס של "אסותא" ו"מכבי" בנושא מחקר רפואי יתקיים מחר בתל אביב

מנכ"ל אסותא, פרופ' שוקי שמר: "בשנים האחרונות אנו מציגים בהדרגה נוכחות בקהילה האקדמית הבינלאומית"; את הרצאת הפתיחה יישא פרופ' אהרן צ'חנובר מהטכניון

כנס (צילום: אילוסטרציה)

"מה תביא עמה מהפכת הרפואה בהתאמה אישית" ו"איך ומדוע יש לשלב מחקר בעשייה הקלינית" הן שתיים מבין 27 ההרצאות שיתקיימו מחר (יום ה'), בכנס המחקר השני של "אסותא" וקופת חולים "מכבי", שייערך בתל-אביב.

לכנס אמורים להגיע עשרות רופאים בכירים ממרכזים רפואיים שונים, והמארגנים דיווחו כי יוצגו בו גם ממצאים ראשוניים ממחקרים חדשים שנעשו באחרונה בישראל. בנוסף לשתי הרצאות הפתיחה הנ"ל - של חתן פרס נובל בכימיה פרופסור אהרון צ'חנובר, ושל פרופסור יהודה שינפלד העורך הראשי של "הרפואה", בהתאמה - יתקיימו דיוניים במקביל בתחומי הקרדיולוגיה, בריאטריה, פוריות, הפרעת קשב, אפידמיולוגיה של אבעבועות רוח, ניתוחים רובוטיים, סוכרת ועוד.

המושב הראשון בכנס יעסוק בהערכת מטופלים בהיבטים של דיאגנוסטיקה והיענות לטיפול. המושב השני יוקדש ל"מחלות מטבוליות, פריון ומה שביניהם". השלישי יעסוק בסוגיות קליניות ובחידושים בתחום האורתופדיה והאונקולוגיה והמושב הרביעי יעסוק ברצף הטיפולי ובבעיית השוויון במתן שירותי בריאות לאזרחי ישראל.

יו"ר "אסותא מרכזים רפואיים", פרופסור שוקי שמר, שינחה פאנל שיוקדש לסוכרת בקהילה ובבתי החולים, אמר לקראת הכנס: "מהפכת האקדמיזציה שעוברת עתה על רשת אסותא כבר כאן. בשנים האחרונות אנו מציגים בהדרגה נוכחות בקהילה האקדמית הבינלאומית, תודות למחקרים חשובים במדע הבסיסי וגם בתחום הקליני שנעשים בידי רופאי אסותא.

לדבריו, "יש בדעתנו להגבירם בשנים הקרובות. הכוונה היא שבתי החולים של הרשת ישמשו גם אבן שואבת לחוקרים מכל העולם ולשיתופי פעולה מחקריים עם מוסדות רפואיים מובילים בכל העולם. פעילות כזאת תהיה אחד מחלונות הראווה של בית החולים".

לתוכנית הכנס המלאה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מכבי שירותי בריאות,  כנס,  עתיד הרפואה,  מחקר קליני,  פרופ' שוקי שמר,  אסותא
תגובות