חדשות

הרופאים המתחילים בבריטניה ישבתו במחאה על רפורמה בתנאי העבודה

סטז'רים ומתמחים הודיעו כי ישביתו על העבודה ב-12 בינואר למשך יממה, לראשונה מזה ארבעה עשורים, במחאה על שינויים בתנאי העבודה ובשכר המשולם להם על ידי ה-NHS

הפגנת רופאים זוטרים בבריטניה נגד הרפורמה המתוכננת (צילום: אילוסטרציה)

הרופאים המתחילים (Junior Doctors) - סטז'רים ומתמחים המועסקים בתקופת ההתמחות הראשונית שלהם בבתי החולים של שרותי הבריאות הלאומיים (NHS) בבריטניה - הודיעו שלשום (ג'), כי יפתחו בשביתה לאחר שנכשל המו"מ שקיימו עם ההנהלה לגבי שכרם ותנאי עבודתם.

זו הפעם הראשונה בארבעה עשורים שהרופאים הצעירים נוקטים צעד מרחיק לכת שכזה, והשביתה - אם תתקיים - תצא לפועל בשבוע הבא.

מדובר על בוגרי בתי הספר לרפואה הנמצאים עתה בתקופת ההתמחות לקראת הסמכה כרופאי משפחה או בתחומים המקצועיים. הם הודיעו, כי החל מהשעה שמונה בבוקר ב-12 בינואר, הם יספקו שירותים רפואיים רק במקרי חירום למשך יממה. שבועיים לאחר מכן הם יחזרו על השביתה, למשך 48 שעות.

במקביל, האיגוד המקצועי של הרופאים, The British Medical Association, הודיע כי ב-10 בפברואר מתוכננת שביתה מלאה ל-9 שעות, שצפויה לשתק את מערכת הבריאות באותו היום.

על ההחלטה לשבות נערכה הצבעה בקרב הרופאים הצעירים כבר בנובמבר. הסיבה לשביתה היא תכנית של ממשלת בריטניה לאכוף חוזה עבודה חדש, שישנה את הדרך שבה הרופאים המתמחים יתוגמלו על עבודתם, ולהפחית את התשלומים שהם מקבלים עבור תורניות סוף שבוע (ראו דיווח קודם מבריטניה בנושא מאת ד"ר שירי אלפרט)

מאז שהתקבלה ההחלטה לשבות נעשו מאמצים נוספים לנהל מו"מ עם הממשלה. המשא ומתן התפוצץ שלשום, ולא נקבע מועד להמשך המגעים.
נציגי הרופאים מסרו לתקשורת הבריטית, כי למגינת ליבם לא הושגה התקדמות משמעותית במסגרת המגעים.

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתה,  בריטניה,  NHS,  רופאים זוטרים,  רופאים מתחילים,  מתמחים
תגובות