חדשות

החשבת הכללית: אבטל בחודש הבא את הפטור ממכרז שניתן לחברת "שראל"

במכתב שהעבירה עבאדי-בויאנג'ו היא קובעת, כי החברה, שנועדה לרכוש ציוד במרוכז בהנחה לבתי החולים, מרוויחה פי שניים מחברות מקבילות בארה"ב, ופי שישה מחברות מקבילות באירופה

החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

"רווחי התיווך של חברת 'שראל' הרוכשת תרופות במרוכז עבור בתי החולים הממשלתיים ומערכת הבריאות הממשלתית גבוהים פי שניים מן הנהוג בארה"ב ופי שישה מהנהוג באירופה", כך קובעת החשבת הכללית באוצר, מיכל עבדי-בויאנג'ו, במכתב שהעבירה למנכ"ל משרד הבריאות משה בר-סימן טוב, עם העתק למנכ"ל האוצר, שי באב"ד.

"קול ישראל" דיווח היום (ד'), כי במכתב מותחת החשבת הכללית ביקורת חריפה על פעילות שראל, וקובעת כי "אין לממשלה שום מנגנון פיקוח ובקרה על החברה". היא ציינה כי בסוף ינואר מסתיים החוזה עם שראל, והיא לא תאפשר את המשך הפטור שניתן לה ממכרז.

במכתב ציינה עוד החשבת הכללית, כי החברה "איננה מצליחה להשיג מחירים מיטביים לציוד ולתרופות לעומת מחירי השוק - דבר שהוביל בתי חולים ממשלתיים גדולים לרכוש ציוד ותרופות בעצמם".

לפני כשבועיים מינה מנכ"ל משרד הבריאות את רם בלינקוב, כדי לבדוק את התנהלות חברת "שראל", ולבחון אם היא עושה את תפקידה כפי שנקבע בחוק על הצד הטוב ביותר.

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת שראל,  מיכל עבאדי-בויאנג'ו,  החשבת הכללית באוצר,  פטור ממכרז,  רכש ציוד
תגובות