חדשות

משרד הבריאות הורה לקופות החולים לרכוש מלאי חיסונים חדש נגד שפעת

אחרי הסתערות הציבור על החיסונים בעקבות בהלת "שפעת החזירים" של השבוע האחרון, הורה המשרד לרכוש עוד מנות חיסון - גם אם יגיעו רק בעוד חודש; המרכז לבקרת מחלות במשרד: אין מדובר בהתפרצות

אחות מחזיקה חיסוני שפעת. צילום: פלאש 90

(עדכון 15:00)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הורה אתמול (יום ג') לארבע קופות החולים להזמין חיסונים נוספים לשפעת, גם אם יגיעו לארץ רק בעוד חודש.

גם אתמול נמשכה הסתערות המבוטחים על מרפאות קופות החולים בדרישה לקבל חיסון נגד שפעת, והקופות דיווחו כי מאז יום חמישי, כאשר הופיעו דיווחים בתקשורת על מקרה מוות ואשפוזים במצב קשה כתוצאה מ"שפעת חזירים", הלחץ על המרפאות רק הולך וגובר.

משרד הבריאות: "נמשכת העלייה בפעילות השפעת ובפניות למרפאות. עם זאת, היקף התחלואה קרוב מאוד לממוצע הרב-שנתי ואין מדובר בהתפרצות"

לפי הדיווחים, בשבוע האחרון חוסנו 120 אלף איש ומלאי מנות החיסונים הולך ואוזל. "ידיעות אחרונות" דיווח היום, כי בקופות החולים הביעו חשש שבתוך יממה עד שתיים לא יישארו מנות חיסון כדי לענות על הביקוש הרב.

משרד הבריאות מסר, כי מתחילת עונת השפעת חוסנו כ-1.680 מיליון מאזרחי ישראל. "כללית" הודיעה כי נותרו במלאי 25 אלף מנות חיסון, במכבי נותרו 5,000 עבור ילדים בלבד והוזמנו עוד 20 אלף מנות שיגיעו רק בסוף ינואר. ב"מאוחדת" נותרו במלאי 10,000 מנות והוזמנו עוד 10,000 וב"לאומית" נותרו במלאי 18 אלף מנות חיסון.

קופת חולים "כללית" מסרה, כי מאז יום חמישי בשבוע שעבר חוסנו כ-65 אלף מבוטחים (ומאז תחילת החיסונים לפני כשלושה חודשים - 970 אלף); "מכבי" מסרה שבשבוע האחרון חוסנו 24 אלף איש (ומתחילת העונה - 400 אלף); "מאוחדת" מסרה כי בשבוע האחרון חוסנו 16 אלף מבוטחים (200 אלף מתחילת עונת החיסונים) ו"לאומית" מסרה כי חוסנו 9,000 איש בשבוע האחרון (ומתחילת עונת החיסונים - 95 אלף).

בכמה מרפאות כבר נתלו שלטים "אין יותר חיסונים". מבוטחים בעיר רחובות, למשל, הופנו לקבל חיסון בנס ציונה או בערים סמוכות, שבהן נותרו מנות חיסון במרפאות. בשבוע הבא יתקיים בוועדת הבריאות בכנסת דיון מיוחד על המחסור שנוצר בחיסונים לשפעת.

העיתון "ישראל היום" מסר, כי מהמרכז הלאומי לבקרה על מחלות דווח כי "נמשכת העלייה בפעילות השפעת ובפניות למרפאות. עם זאת, היקף התחלואה קרוב מאוד לממוצע הרב-שנתי ואין מדובר בהתפרצות. כמחצית מהדגימות שנלקחו מחולים עם מחלת חום היו חיוביות לשפעת. הזן הדומיננטי היה H1N1".

במקביל, פירסם אתמול ה-FDA הודעה בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי והמרכז למניעת ולבקרת מחלות בארה"ב, בה נקרא הציבור בארה"ב להתחסן משום ששיא עונת השפעת הוא בינואר-פברואר, אבל היא עשויה אף להימשך עד תחילת מאי.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון,  קופות החולים,  משרד הבריאות,  פרופ' איתמר גרוטו,  מחסור בחיסונים,  שפעת החזירים,  שפעת H1N1,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
01.01.2016, 12:52

התרחיש ידוע מראש. המנות הנוספות שהוזמנו תשארנה ללא כל דורש......