חדשות

"שיבא": לא היתה התפרצות של "חיידק טורף" במחלקת היולדות

בדיון שנערך בכנסת, לאחר שארבע נשים שילדו בבית החולים עברו ניתוחים לכריתת רחם, הבהירו נציגי בית החולים כי הרופא שנשא החיידק היה קשור למקרה אחד בלבד

לידה (צילום: אילוסטרציה)

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים "שיבא" בתל השומר, פרופ' גליה רהב, הבהירה היום (ב') בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת, כי 4 המקרים בהם יולדות נאלצו לעבור כריתת רחם בבית החולים בשל זיהום חיידקי אינם נובעים מהתפרצות של "חיידק טורף".

"אלה 4 מקרים שונים של כריתת רחם", אמרה פרופ' יהב, לפי דיווח על הדיון באתר Ynet, "רק במקרה של אחת החולות נמצא סוג מסוים של סטרפטוקוקוס, אשר נמצא לאחר מכן גם אצל רופא, בבדיקות שערכנו. כל שאר המקרים אינם קשורים".

לאחר הדיווח על מקרי כריתת הרחם, נמסר כי רופא שטיפל באחת הנשים יצא לחופשה והחל בטיפול אנטיביוטי. בדיון שנערך היום בוועדת הבריאות, לבקשת חברי הכנסת עאידה תומה סלימאן, יואל חסון ומירב בן ארי, סיפרה פרופ' יהב, כי "הרופא הזה בכלל נבדק בטעות... הוא לא היה ברשימה של מי שבא עם אותה חולה במגע, אלא נזכר שהניח יד על בטנה במהלך בדיקה. כלל לא בטוח שהוא זה שהדביק אותה. ליתר ביטחון, הרחקנו אותו ועוד אחות שנתגלה אצלה סטרפטוקוקוס בגרון. אשת הרופא, הנמצאת בהיריון, התגלתה אף היא כנשאית של חיידק טורף".

בדיווח באתר צוטטה עוד פרופ' רהב, שאמרה כי "זו מחלה נדירה, 6 מקרים על מאה אלף לידות. הדבר היחיד היעיל כנגדה הוא שימוש במסכות פנים בעת טיפול, ומשרד הבריאות יכול להורות על כך. מסוכן לתת ליולדת אנטיביוטיקה לשם מניעה, ואין טעם לבצע בדיקות סקר בקרב הצוות הרפואי; זה לא נהוג בעולם ולא ניתן לדעת מתי תתרחש הידבקות".

לפי הדיווח באתר, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, אמר לוועדה כי "הרופא מרגיש רע מאוד. שוחחתי איתו וחיזקתי אותו, הוא לוקח את זה מאוד קשה. יש להדגיש שחיידק הסטרפטוקוקוס הוא חיידק שנמצא אצל כולנו, והידבקות יכולה להיות מאחד לשני ולאו דווקא בבית חולים".

עוד נמסר בידיעה באתר Ynet, כי חברי הכנסת סופה לנדבר ויואל חסון הודיעו שיקדמו הצעת החלטה שתצמצם את ביקורי האורחים במחלקות היולדות, על מנת למנוע מקרי הדבקה.

לדיווח המלא באתר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  "חיידק טורף",  סטרפטוקוקוס,  פרופ' גליה יהב,  פרופ' ארנון אפק,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות