חדשות

ד"ר אורלי ויינשטיין נבחרה לתפקיד ראשת חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות

החטיבה, שתחליף את "רשות האשפוז" שיזמה שרת הבריאות הקודמת יעל גרמן, תתמקד בניהול מרכזי של כלל בתי החולים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים

ד"ר אורלי ויינשטיין, מנהלת חטיבת בתי החולים הממשלתיים (צילום: משרד הבריאות)

ד"ר אורלי ויינשטיין נבחרה לתפקיד ראשת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות; כך הודיע בשבוע שעבר משרד הבריאות, שמסר כי התנהל מכרז לתפקיד. חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים מוקמת בימים אלה, והיא תתמקד בניהול מרכזי של כלל בתי החולים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים.

הקמת החטיבה, מסר משרד הבריאות, נועדה בראש ובראשונה לחזק ולפתח את מערך המרכזים הרפואיים, ותאפשר לראשונה הפרדה מבנית בין תפקידו של משרד הבריאות כרגולטור ובין היותו הבעלים של בתי החולים הממשלתיים.

מנכ"ל משרד הבריאות: "לד"ר ויינשטיין זכות הראשונים בהקמתה ובעיצוב דמותה של חטיבת המרכזים הרפואיים החדשה במשרד הבריאות"

לקראת סיום תפקידה של שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן, הייתה כוונה להקים רשות מיוחדת כגוף ניהול-על של בתי החולים הממשלתיים ולתפקיד מנכ"ל הרשות מונתה אסתר דומיניסיני. במאי השנה היא התפטרה, משום ששר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר כי אינו רואה מקום להקמת רשות כזאת.

כעת, במקום רשות, הוחלט במשרד הבריאות שתוקם לאותה מטרה חטיבה מיוחדת במשרד.

ד"ר ויינשטיין היא מומחית ברפואת עיניים ומומחית במינהל רפואי. בארבע השנים האחרונות כיהנה כסגנית מנהל המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע. כמו כן, משמשת ד"ר ויינשטיין כחברת הסגל האקדמי הבכיר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, וזכתה בפרס מנכ"ל משרד הבריאות על הצטיינותה בתחום הלוגיסטיקה הרפואית.

תפקידיה בעבר היו: ראש היחידה לניהול סיכונים ב"סורוקה", יועצת רפואית למנכ"ל משרד הבריאות, מפקדת מתקן הרפואה דרום בצה"ל ויו"ר ועדת ההתמחות בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. היא גם היתה חברה בוועדה מטעם משרד הבריאות, שעסקה במיחשוב הרשומה הרפואית.

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך את ד"ר ויינשטיין על בחירתה, והדגיש כי מדובר בתפקיד חשוב "לשם קידום בתי החולים הממשלתיים לצורך מתן שירות זמין ומיטבי לתושבי ישראל". לברכה הצטרף מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שציין כי לד"ר ויינשטיין "זכות הראשונים בהקמתה ובעיצוב דמותה של חטיבת המרכזים הרפואיים החדשה במשרד הבריאות".

לדבריו, "לחטיבה נועד תפקיד חשוב בחיזוק ופיתוח מערך בתי החולים הממשלתיים - ואני בטוח שד"ר ויינשטיין תדע לשלב ידיים עם מנהלי בתי החולים כדי לקדם ביחד עמם מערך רפואי איכותי, נגיש ומתקדם".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ד"ר אורלי ויינשטיין,  חטיבת המרכזים הרפואיים,  מינויים
תגובות