רובוט דה וינצ'י

לראשונה בישראל: הוסרו גידול סרטני בצוואר הרחם ובלוטות הלימפה באמצעות הרובוט Da Vinci Xi

הניתוח בטכנולוגיה החדישה בוצע במרכז הרפואי תל-אביב-איכילוב. "רמת הזיהוי של בלוטת הלימפה בבטן באמצעות המערכת הרובוטית מתקרבת לדיוק של 100% " נמסר מבית החולים

16.12.2015, 10:29
איתור פלורסנטי בלוטת הזקיף (צילון: דוברות איכילוב)

המרכז הרפואי תל-אביב-איכילוב הודיע אתמול (ג') כי ביחידה לגינקולוגיה אונקולוגית בוצע ניתוח להסרת גידול סרטני מצוואר הרחם ובלוטות הלימפה בתוך הבטן, שנעשה באמצעות הרובוט "דה-וינצ'י Xi . בית החולים מסר כי זו הפעם הראשונה בישראל שניתוח מסוג זה בוצע.
פרופסור דן גריסרו, מנהל היחידה לגניקולוגיה-אונקולוגית שביצע את הניתוח מסר: "בגידולים סרטניים של הרחם וצוואר הרחם בודקים אם יש התפשטות של הגידול אל מחוץ לרחם לבלוטות הלימפה. לצורך כך מבצעים כריתה של בלוטות לימפה בבטן, דבר שעלול לגרום לסיבוכים והפרעה באיכות החיים עקב נפיחות של הרגליים.
"בשנים האחרונות נכנסה לשימוש בחדר הניתוח שיטה חדשה הבודקת את בלוטות הלימפה ("הזקיף") המנקזות ישירות את הגידול. יתרונה הגדול של שיטה זאת שהיא מונעת את הצורך להסיר את שאר בלוטות הלימפה שבסביבת הגידול במידה שהבלוטה עצמה איננה נגועה בתאי סרטן.

"שיטה ניתוחית זו הייתה שכיחה עד כה רק בגידולים של השד והעריה. אך בשל מגבלות טכנולוגיות, לא בוצעה הטכנולוגיה הכירורגית הזאת בגידולים ובבלוטות הלימפה בתוך הבטן, שכן החומרים ששמשו לטיפול בגידולי השד והעריה לא היו מספיק יעילים ויכולת הזיהוי הייתה יחסית נמוכה".
אבל עתה, בעזרת הדגם החדש והמתקדם של הרובוט הכירורגי "דה וינצ'י Da Vinci Xi" שכמותו נמצא בארץ כרגע, כך נמסר, רק ב"איכילוב" - התאפשר לראשונה להסיר את הגידול שבצוואר הרחם יחד עם בלוטות הלימפה, 'הזקיף', שבתוך הבטן. זאת, בזכות מערכת טכנולוגית מורכבת וחדשנית המותקנת ברובוט. היא כוללת תאורה זוהרת ומצלמת HD משוכללת המסוגלת לראות במקביל את אברי הבטן וקשריות הלימפה הנצבעות בחומר הפלואורסצנטי.

"בשיטה הזאת זיהוי בלוטת הזקיף מתקרבת לדיוק של -100%, ציין פרופסור גריסרו. "היא חוסכת לנשים ניתוחים נרחבים ותופעות לוואי קשות וארוכות טווח".

נושאים קשורים:  רובוט דה וינצ'י,  סרטן צוואר הרחם,  פרופסור דן גריסרו,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
27.12.2015, 10:38

פעולה זאת מבוצעת מזה זמן רב בבילינסון ראו פרסום על סדרה גדולה
Eitan R, et al. Eur J Surg Oncol. 2015