חדשות

שיטה חדשה לטיפול במפרצת בטנית בעזרת תומכן הוצגה ב"שערי צדק"

שיטת הטיפול, הכוללת שימוש בתומכן מסוג Nellix המיוצר על ידי חברת אנדולוג'יקס, הוצגה ביום עיון שנערך במרכז הרפואי בנוכחות עשרות רופאים מתחום כירורגיית כלי דם

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

שיטת טיפול מתקדמת במפרצת בטנית של אבי העורקים, תוך שימוש בתומכן (סטנט) מתקדם, הודגמה בשבוע שעבר במרכז הרפואי "שערי צדק", ביום עיון שאליו הגיעו כ-30 רופאים בכירים ממרכזים רפואיים שונים בישראל.

את ההשתלמות לטיפול במפרצת הבטנית הובילו ד"ר איליה גולדין, מנהל היחידה לכירורגיית כלי דם ב"שערי צדק" ופרופסור גבריאל סנדרו, מנהל המחלקה לכירורגיה כלי דם בבית החולים "סורוקה". לרופאים האורחים הוצגו שני מקרים של התקנת התומכן החדיש, שהועברו בשידור חי מחדר הניתוח.

ד"ר איליה גולדין: "חלל המפרצת מתמלא בפולימר מאוחד וכך נמנעת האפשרות של דליפה והמשך הגדילה של המפרצת"

בין הרופאים שהגיעו ליום העיון היו מנהלי המחלקות הכירורגיות לכלי דם מבתי החולים "תל-אביב איכילוב", "סורוקה", "אסף הרופא", "קפלן", "מאיר" ורופאים בכירים מיחידות מבתי החולים "שיבא" ו"רמב"ם".

התומכן החדיש שבאמצעותו נעשתה הפרוצדורה הוא מסוג נליקס (NELLIX), המיוצר על ידי חברת אנדולוג'יקס. בכנס נמסר, כי הכנסתו לשימוש "מבשרת התפתחות חדשה בתחום הטיפול במפרצת". עד כה, נמסר, השתמשו בישראל בתומכן הזה ב-15 מקרים, 6 מתוכם טופלו ב"שערי צדק".

"מדובר בקונספט חדש לטיפול בבעיה", הסביר ד"ר גולדין, "חלל המפרצת מתמלא בפולימר מאוחד וכך נמנעת האפשרות של דליפה והמשך הגדילה של המפרצת. כיום אנו משתילים את הסטנט בהתערבות זעיר פולשנית - דקירה במפשעה בלבד, וכמעט שאין צורך בחתך במפשעות כדי לבצע את כל הפעולה".

האורח מחו"ל ביום העיון היה המדריך הקליני של יצרנית התומכן החדש, מריו קוסמיטי מבריטניה, שמעביר עתה סדנאות לרופאים בתחום זה ברחבי העולם.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  מפרצת בטנית,  טיפול חדש,  ד"ר איליה גולדין,  תומכן,  סטנט,  NELLIX
תגובות