סוכרת סוג 2

אפקטים מיטיבים של וילדגליפטין על פרמטרים מטבוליים בחולי סוכרת סוג 2

טיפול תוסף בוילדגליפטין משפיע לטובה על פרופיל שומנים בחולי סוכרת סוג 2

סוכרת, תרופות לסוכרת (צילום: אילוסטרציה)

ערכי לחץ דם ופרופיל שומנים הינם פרמטרים חשובים בהשפעה על סיכון קרידווסקולרי בחולי סוכרת סוג 2. מטרת מחקר זה הייתה לזהות את ההשפעות הפליאוטרופיות של וילדלגיפטין כמונותרפיה וכטיפול תוספתי, מעבר להשפעתו מפחיתת רמות גלוקוז הדם, בחולים עם סוכרת סוג-2.

מחקר זה בוצע בצורה רטרוספקטיבית וכלל 128 חולים שטופלו בוילדגליפטין 50 מג פעמיים ביום. המטופלים הופרדו ל-2 קבוצות: חולים אשר התחילו טיפול בוילדגליפטין כמונותרפיה או טיפול נוסף (n = 66 , קבוצת התוספת) או מטופלים אשר הועברו מסיטגליפטין 100 מג לוילדגליפטין (קבוצת ההחלפה n = 62).

רמת HbA1c , BMI , לחץ דם, פרופיל שומנים חומצה אורית ב 3,6,12 חודשים לטיפול הושוו בין הקבוצות בהשוואה לרמת הפתיחה. בפתיחת המחקר לא נצפו שינויים במאפיינים אלו בין הקבוצות. לאחר התחלת טיפול בוילדגליפטין, HbA1c ירד משמעותית אך BMI ולחץ דם נותרו ללא שינוי ב 2 הקבוצות.

רק בקבוצת התוספת סך כולסטרול ו LDL ירדו באופן מובהק. לעומת זאת, טריגליצרידים ו-HDL לא השתנו ב-2 הקבוצות לעומת הפתיחה. רמת חומצה אורית ירדה רק בקבוצת ההחלפה .

תוצאות המחקר הראו כי טיפול תוספתי בוילדלגיפטין, עשוי להיות בעל השפעות מועילות על פרופיל שומנים וכי מעבר מטיפול עם סיטגליפטין לטיפול בוילדגיפטין, הפחית רמות חומצה אורית בחולים עם סוכרת סוג 2.

החוקרים ציינו, כי אלו ממצאים חשובים, הקשורים להשפעות המועילות של וילדגליפטין על מטבוליזם שומנים וחומצה אורית, במסגרת הטיפול בסוכרת סוג 2.

מקור:
Endocr Metab Immune Disord Drug Targets. 2015 Mar 24. [Epub ahead of print] Beneficial effects of vildagliptin on metabolic parameters in patients with type 2 diabetes. Shimodaira M1, Niwa T, Nakajima K, Kobayashi M.

נושאים קשורים:  סוכרת סוג 2,  וילדגליפטין,  מחקרים
תגובות