חדשות

מידע גנומי מ-FoundationOne עשוי להוביל לשינוי ההמלצות הטיפוליות בחולות סרטן שד מתקדם

מחקר מצא, כי מידע גנטי שפורש על ידי FoundationOne הוביל רופאים לשנות את ההמלצות הטיפוליות ל-41% מהחולות בסרטן השד שנכללו במחקר, והתאים טיפול מאושר לאותן מוטציות למעל 70% מהנשים

ריצוף גנטי, דנ"א, מוטציות (צילום: אילוסטרציה)

גידול סרטני מתפתח כתוצאה ממוטציות בחומר הגנטי (דנ"א) המצוי בתאים בגוף האדם. כל גידול סרטני מכיל משלב ייחודי של מוטציות גנטיות שהובילו להתפתחות הגידול הסרטני. כיום, עם התקדמות הידע הגנטי בחקר הסרטן, ישנו פיתוח מואץ של תרופות מכוונות מטרה הפועלות באופן ממוקד כנגד אותם שינויים גנטיים.

מכוון שכל גידול מכיל משלב ייחודי של מוטציות גנטיות, כל גידול עשוי להגיב לתרופות שונות, בהתאם למוטציות הגנטיות שהוא מכיל.

FoundationOne מציעה בדיקה חדישה המספקת פרופיל גנומי מקיף ומאפשרת איתור של המוטציות הגנטיות בגידול הסרטני ומציאת טיפולים המכוונים כנגד אותן מוטציות.

סרטן השד הינו סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בארה"ב, למעט סרטני עור שאינם מלנומה. ארגון הסרטן האמריקאי מעריך שכ-246,660 נשים יאובחנו עם סרטן השד במהלך i] 2016]. למרות שמרביתן יירפאו מהמחלה בעזרת הטיפול הראשוני, יותר מ-40,000 מקרים של חזרה של סרטן השד או סרטן שד גרורתי בכל שנה בארה"ב הופכים את המחלה לסיבת המוות השנייה מסרטן בקרב נשות ארה"ב [ii].

התאמת מטופלות עם סרטן שד מתקדם לטיפול אישי טומנת בחובה הבטחה גדולה לשיפור תוצאות הטיפול עבור אותן מטופלות.

מידע חדש שהוצג בכנס השנתי של החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית בחודש יוני השנה הראה, כי מידע גנטי שפורש על ידי FoundationOne הוביל רופאים לשנות את ההמלצות הטיפוליות ל-41% מהנשים הסובלות מסרטן שד מתקדם. בנוסף, ל-77% מהמטופלות עם סרטן שד מתקדם שעברו פרופיל גנומי מקיף עם FoundationOne, נמצא שינוי גנטי המתאים לטיפול תרופתי המאושר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA),. כמו כן, 98% מהנשים היו בעלות שינויים גנטיים המתאימים לטיפולים הנבדקים במחקרים קליניים.

[i] American Cancer Society, Breast Cancer Key Statistics 2016

[ii] American Cancer Society, Breast Cancer Key Statistics 2016

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן שד,  FoundationOne,  גנטיקה,  מוטציה,  פרופיל גנטי
תגובות