חדשות

בקרוב: ייאסר העישון במתחמים הפתוחים בבתי החולים; יוקמו פינות עישון

שר הבריאות צפוי לחתום על תיקון לחוק מניעת עישון במקומות ציבוריים, שיטיל על מנהלי בתי החולים להקים פינות עישון בשטחים פתוחים, ויאסור על העישון בשטחים אחרים

בית החולים "הלל יפה" (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים "הלל יפה" (צילום: ויקיפדיה)

שר הבריאות יעקב ליצמן צפוי לאשר, ככל הנראה עוד השבוע, תיקון לחוק מניעת עישון במקומות ציבוריים, שבו יוגדר כל מתחם בית חולים, לרבות השטחים הפתוחים שבו, כאסורים לעישון.

לפי התיקון, למנהלי בתי החולים תוענק סמכות לקבוע כמה פינות עישון ימוקמו במתחם בית החולים, והיכן ימוקמו. מי שייתפס מעשן שלא בפינת העישון, ייקנס ב-1,000 שקל. גם ועדת הבריאות של הכנסת צריכה לאשר את התיקון.

לפי התיקון, למנהלי בתי החולים תוענק סמכות לקבוע כמה פינות עישון ימוקמו במתחם בית החולים, והיכן ימוקמו

העיתון "הארץ", שדיווח על כך שלשום (ו'), ציין כי כיום מאפשר החוק עישון חופשי במתחמי בתי חולים, אולם לא בתוך המבנים, ובמרחק של 10 מטרים מפתחי כניסה ויציאה. ב-2001 היו בתי החולים בישראל הראשונים בישראל שבהם בוטלה הקצאת אזורי עישון בתוך המבנים.

לפי משרד הבריאות, החוק הקיים לא צימצם את חשיפת החולים, המבקרים והעובדים לעישון פסיבי. בחלק מבתי החולים יש פקחי עישון הפועלים בשיתוף עם הנהלת המוסד והרשות המקומית שבתחומה מצוי המוסד הרפואי ובסמכותם להטיל קנסות על מפירי החוק – ובכל זאת תופעת העישון לא פחתה.

רכז תחום מניעת עישון במשרד הבריאות, חיים גבע-הספיל, אמר לעיתון כי החוק כיום לא מיושם הלכה למעשה. "אף מעשן לא שומר על מרחק של 10 מטרים מפתח המבנה ויש גם שמעשנים באזורים שבהם יש פתחי יניקת אוויר", ציין. לדבריו, "התיקון בחוק עתה יגדיר בדיוק היכן מותר והיכן אסור לעשן בכל שטח בית החולים".

על-פי הדיווח, המרכז הרפואי "רמב"ם", למשל, תומך באופן נחרץ בהחמרת האיסור על עישון במתחם בית החולים, ונקט צעדים עצמאיים בנושא. בנוסף לשלטי אזהרה שפוזרו בכל מתחם בית החולים בחיפה, פועלים בו פקחי עישון שבסמכותם לקנוס מעשנים, ומפנים מעשנים מקרב עובדי בית החולים לסדנאות גמילה.

בבית החולים "מאיר", בנוסף, נתלו שלטים המזהירים את המעשנים בטווח של עד עשרה מטרים מפתח הבניינים, ומצהירים כי הם צפויים לקנס של 1,000 ש"ח.

נושאים קשורים:  חדשות,  עישון,  בתי החולים בישראל,  משרד הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  חוק נגד עישון במקומות ציבוריים
תגובות