חדשות

"פורייה": ד"ר דלית פורת בן עמי מונתה למנהלת היחידה החדשה לרפואת הפה

היחידה פועלת במסגרת המחלקה לכירורגית הפה והלסת בבית החולים; יבוצעו בה אבחון וטיפול במחלות חלל הפה, כמו גם טיפולי שיניים למטופלים בעלי רקע רפואי מורכב

ד"ר דלית פורת בן עמי בעבודה (צילום: "פורייה")

המרכז הרפואי "פורייה" בטבריה הודיע אתמול (א') על מינויה של ד"ר דלית פורת בן עמי למנהלת היחידה החדשה לרפואת הפה. היחידה פועלת במסגרת המחלקה לכירורגית הפה והלסת בבית החולים, בהנהלת ד"ר אבו אל נעאג'.

ד"ר פורת בן עמי, ילידת טבריה, נשואה ואם לשלושה, היא בוגרת בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. היא השתלמה בנושאי התמחותה ולימדה באוניברסיטאות בארץ ובארה"ב.

היחידה החדשה נפתחה לפני כששה שבועות, ויבצעו בה אבחון וטיפול במחלות חלל הפה כמו גם טיפולי שיניים למטופלים בעלי רקע רפואי מורכב.

ד"ר פורת בן-עמי ציינה: "מחלות חלל הפה אינן קשורות ישירות לשיניים. לעיתים מדובר בממצאים מקומיים ולעיתים המצב בפה הוא חלק מבעיה רפואית כוללת. בין מחלות חלל הפה יש מחלות של הריריות (כמו מחלת lichen planus, זאבת או פמפיגוס); מחלות של בלוטות הרוק (המתבטאות ביובש הפה), מחלות זיהומיות שונות (הרפס, פטרת הפה), גידולים שפירים וממאירים (סרטן חלל הפה) ואחרות".

לדבריה, "בנוסף, ניתנים ביחידה טיפולי שיניים למטופלים בסיכון רפואי גבוה המחייבים תשומת לב מיוחדת. ביניהם חולי לב , מטופלים עם בעיות בקרישת הדם, מושתלי איברים, חולי סרטן בהווה או בעבר (אחרי הקרנות או כימותרפיה), חולים הנוטלים תרופות המשפיעות על חלל הפה, חולי סוכרת, חולי כליות. במקרים אלה עלול טיפול שיניים לא שקול להשפיע על מצבו הרפואי של המטופל ואף לגרום להחמרתו".

"חשוב לנו לפתח את רפואת הפה", הוסיפה ד"ר פורת בן עמי, "ובעיקר להגביר את המודעות לתחום הזה בקרב רופאי המשפחה ורופאי השיניים בקהילה וכמובן למטופלים. זו יחידה ייעודית שאיננה קיימת עדיין בכל בתי החולים בארץ, אלא רק בחלקם. וזה שירות חדש שלא היה עד כה באזור הגליל "אני מאמינה שבעתיד נפתח כאן גם תכנית התמחות לרופאי שיניים ברפואת הפה".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר דלית פורת בן עמי,  טיפולי שיניים,  מחלות חלל הפה,  מינויים,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
24.11.2015, 18:37

לדר׳ דלית פורת בן-עמי הנהדרת , ברכות והצלחה מכל צוות היח׳ לרפואת שיניים לחולים מרכבים במרכז הרפואי ע״ש שיבא