חדשות

מחקר ישראלי הצליח להילחם בגידולים סרטניים באמצעות איתור והחזרת תאי T

המחקר, חלק מתחום האימונותרפיה נגד מחלות הסרטן, הביא לארבעה מקרים של נסיגה מלאה בגידולים בשמונה חולי מלנומה; הובל על ידי פרופ' סיריל כהן מאוניברסיטת בר-אילן

מיקרוגרף של תאי מלנומה (אילוסטרציה)

צוות חוקרים ישראלי-אמריקאי דיווח באחרונה על ניסוי שערך, במסגרתו איתר תאי T יעילים במערכת החיסון של 8 חולי סרטן, הרבה את התאים במעבדה והחדיר אותם חזרה לחולים כדי שאלו יתקפו את הגידולים הסרטניים. אצל 4 חולים הגידולים נעלמו בעקבות פעולה זאת. המחקר עצמו הוגדר ראשוני ופרה-קליני.

עידו אפרתי מעיתון "הארץ", המדווח היום (ה') על המחקר, ציין כי ממצאי העבודה מדגימים את יכולותיה של "הרפואה בהתאמה אישית". בצוות היו חברים 14 חוקרים מהמעבדה לאימונותרפיה ואימונולוגיה של הסרטן בפקולטה למדעי בחיים באוניברסיטת בר אילן, ומהמעבדה לביולוגיה וגנטיקה של הסרטן במכון הסרטן הלאומי של ארה"ב וה-NIH. דיווח על הניסוי פורסם בכתב העת Journal of Clinical Investigation.תוצאות הניסוי גם הוצגו בכנס של איגוד האימונותרפיה של הסרטן בארה"ב, שהתקיים לפני שבועיים בנשיונל הרבור שבמדינת מרילנד בארה"ב.

את המחקר הוביל פרופסור סיריל כהן מבר-אילן. החוקרים סרקו דנ"א של שמונה חולי מלנומה במצב מתקדם, זיהו מוטציות סרטניות והשוו אותן לבני אדם בריאים. "גילינו עד אלפי מוטציות גנטיות של החולים", מסר פרופסור כהן. בהמשך נלקחו דגימות של תאי T במערכת החיסונית ומחזור הדם של החולים. באמצעות אלגוריתמים מתמטיים ניסו החוקרים לחזות אלו מוטציות בגידול הסרטני יכולות להיות מטרה לתקיפת תאי T המתאימים ביותר.

לדיווח המלא בכתב העת המדעי לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה מותאמת אישית,  גנטיקה,  סרטן,  מלנומה,  תאי T,  פרופ' סיריל כהן,  אוניברסיטת בר אילן
תגובות