חדשות

הותלה רשיונו של רופא הנאשם כי מילא תפקיד מרכזי ברשת סחר באיברים

מנכ"ל משרד הבריאות אימץ את קביעתה של ועדה מיוחדת, והורה על התליית רשיונו של ד"ר מיכאל זיס מחולון לשישה חודשים; "פעל הן כרופא והן כחבר בכנופיה לקידום מטרותיה העברייניות"

התליית רשיון, השעיה (צילום: אילוסטרציה)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, החליט להתלות את רישיון העיסוק ברפואה של רופא, נגדו הוגש כתב אישום בחשד למעורבות בפרשת סחר בלתי חוקי באיברים. בר סימן-טוב קיבל בכך את החלטתה של ועדה מיוחדת של שלושה חברים, שמונתה על ידי משרד הבריאות ושהמליצה על התליית הרישיון.

הרופא הוא ד"ר מיכאל זיס, מחולון, ורשיונו הותלה לשישה חודשים, עד מאי 2016. המשפט נגדו מתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בוועדה היו חברים פרופ' יצחק יניב, מנהל מחלקת אונקולוגיה והמטולוגיה במרכז הרפואי "שניידר" לרפואת ילדים, ד"ר יוסי בר, מומחה ברפואת ילדים וטיפול נמרץ ילדים ב"אסף הרופא" ועו"ד רחל שיבר.

"זו פרשה חמורה ומכוערת של כנופיה שעל חבריה נמנה הרופא, שעיסוקה היה בסחר בלתי חוקי באיברים... תוך ניצול מצוקתם של חולים הנזקקים להשתלות ושל אנשים במצבי ייאוש שונים"

ההחלטה על התליית הרישיון נסמכת על כתב האישום שהוגש נגד ד"ר זיס, שנמצא במעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר שבתחילה היה עצור עד תום ההליכים. כתב האישום, נאמר בהחלטת הוועדה המיוחדת, פרש פרטי "פרשה חמורה ומכוערת של כנופיה שעל חבריה נמנה הרופא, שעיסוקה היה בסחר בלתי חוקי באיברים ובעבירות נלוות נוספות שנועדו להשיג רווחים נאים על גבם ותוך ניצול מצוקתם של חולים הנזקקים להשתלות ושל אנשים במצבי ייאוש שונים שאותם פיתתה הכנופיה לתרום איבר מאיברי גופם כנגד תשלום".

הוועדה קבעה, כי "מדובר בעבירות חמורות שיש עמן קלון, לא כל שכן לרופא אשר אחד מתנאי זכאותו לרישיון רופא הוא היותו אדם הגון". היא מציינת כי תקופת התליית הרשיון יכולה להתארך בעתיד מעבר לשישה חודשים.

הוועדה שבדקה את הפרשה מטעם משרד הבריאות לא קיבלה את טיעוני הרופא נגד השעייתו, וקבעה כי מכתב האישום ומהחלטות בית המשפט עד כה עולה בבירור שהכנופיה הסתייעה במעמדו של הרופא לעניין בחינת ההתאמה של התורמים והצלבה אפשרית בין התורם לנתרם וכן בהפניית התורמים לבדיקות. "הרופא היה בשר מבשרה של הכנופיה", נאמר בהחלטת הוועדה, "ופעל הן כרופא והן כחבר בכנופיה לקידום מטרותיה העברייניות".

"הרופא היה בשר מבשרה של הכנופיה", נאמר בהחלטת הוועדה, "ופעל הן כרופא והן כחבר בכנופיה לקידום מטרותיה העברייניות"

טענת פרקליטתו של הרופא, על היעדר קשר מובהק בין מקצועו לבין עבירות שמיוחסות לו – נדחתה גם בעת הליך הבירור המשמעתי שנעשה עמו. "חומרתן וכיעורן של העבירות המיוחסות לרופא והתמשכותן על פני תקופה ארוכה, העמדת מעמדו כרופא לרשות כנופיה עבריינית כדי לסייע לחבריה להשיג את מטרותיהם המפשעות תוך בגידה בעקרונות עליהן מושתת מקצוע הרפואה - מעידות על הקלון הטבוע בעבירות ועל חוסר אחריות מקצועית של הרופא", נכתב עוד בהחלטת הוועדה המיוחדת.

חברי הוועדה גם דחו את טענת פרקליטת הרופא, לפיה עבר פרק זמן משמעותי מאז הגשת כתב האישום לבית המשפט וההחלטה על מעצר הבית בתנאים מגבילים (אוקטובר 2014), ועד שהוגשה להנהלת משרד הבריאות הבקשה להתליית רישיון הרופא. כן נדחתה הטענה שלרופא נגרם נזק ממשי מהשיהוי שחל בנקיטת ההליכים המשמעתיים בידי משרד הבריאות. זאת משום, פסקה הוועדה, ש"מעשיו של הרופא הם כה חמורים, והקלון שדבק בהם הוא רב".

להורדת ההחלטה המלאה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  התליית רשיון,  ד"ר מיכאל זיס,  מנכ"ל משרד הבריאות,  משפט,  תביעה,  סחר באיברים
תגובות