חדשות

בקרוב: תיירים ומבקרים בבריטניה יידרשו לשלם גם על ביקור בחדר מיון

עד כה היה הטיפול במחלקות לרפואה דחופה, והפינוי באמבולנס, בחינם; ההתאגדות הרפואית הבריטית: "רופאים אמורים להעניק טיפול, ולא לשמש כבקרי גבול"

מתקפת סייבר באנגליה. פגיעה במוקד החירום הטלפוני, בשיגור אמבולנסים, במרשמי תרופות לחירום ועוד (צילום: אילוסטרציה)

בניסיון להיאבק בגירעון המשתולל של מערכת הבריאות הציבורית בבריטניה ולמנוע את ניצולה לרעה על ידי תיירים המגיעים לממלכה רק כדי ליהנות מטיפול רפואי חינם, הציג באחרונה שר הבריאות הבריטי יוזמה חדשה שתנסה לבלום את התופעה.

לפי היוזמה, תיירים ומבקרים המגיעים לאי הבריטי ונזקקים לטיפול בחדר מיון ולפינוי אמבולנס, יידרשו בקרוב לשלם בעד הטיפול. התוכנית תחול קודם כל על אזרחי המדינות שאינן חברות באיחוד האירופי. כיום נדרשים מבקרים לשלם רק עבור הטיפול בבית החולים, אך לא בעבור הטיפול הדחוף בחדרי המיון.

לפי התוכנית, החריגים היחידים שלא יידרשו לשלם יהיו פליטים ומבקשי מקלט מדיני ונשים הרות

התוכנית החדשה כבר ספגה ביקורת מצד ההתאגדות הרפואית הבריטית, שהודיעה כי: "רופאים אמורים להעניק טיפול ולא לפעול כמו בקרי גבול".

כיום, תיירים המגיעים לא הבריטי מקבלים טיפול בחדר מיון ופינוי באמבולנס ללא תשלום. כאשר הטיפול הנדרש מתארך, או נדרשים סוגי טיפול מסוימים, המבקרים החולים נדרשים לשלם בעדם מכיסם.

מקורות במערכת הבריאות הבריטית מסרו לכתב העיתון "טיימס", כי החולה המטופל לא יידרש לשלם "במקום" על הטיפול . הכסף ייגבה ממנו לאחר מכן. "שום טיפול דחוף שיידרש לא ידחה", הודיע משרד הבריאות הבריטי. החריגים היחידים שלא יידרשו לשלם יהיו פליטים ומבקשי מקלט מדיני ונשים הרות.

עם זאת, דובר משרד הבריאות מסר, כי "מבקרים מחו"ל מתקבלים באהדה כאשר הם מבקשים להשתמש בשירותי ה-NHS אם הם משלמים בעד הטיפול. ממש כמו אזרחי בריטניה, שמשלמים בעד השירות הזה דרך מס ההכנסה ומסי הביטוח הלאומי".

עדיין לא ברור, אם הדרישה לתשלומים בעד שירותי בריאות דחופים תוטל רק על מבקרים המגיעים לתקופות קצרות של שהות באי הבריטי. באפריל השנה נכנס לתוקף חוק חדש בבריטניה, לפיו כל מי שאיננו אזרח במדינה החברה באיחוד האירופי ושוהה באי הבריטי יותר מששה חודשים, נדרש לשלם "תוספת בריאות" כחלק מהבקשה לקבלת אשרת שהייה ועבודה.

"לא יהיה מרדף אחר אנשים שטופלו ועזבו את בריטניה מבלי לשלם", דיווח ה-BBC. כיום, אזרחי מדינות האיחוד האירופי, וגם תושבי איסלנד, ליכטנשטיין ונורבגיה שאינן חברות באיחוד, נדרשים בעת שהם מבקשים טיפול רפואי באי הבריטי להציג את כרטיס ביטוח הבריאות האירופי שלהם. הכספים בעבור הטיפול נגבים ממדינתם.

היוזמה החדשה של משרד הבריאות הבריטי אמורה להכניס לקופתו כ-500 מיליון ליש"ט בשנה.

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  NHS,  תיירות רפואית,  רפורמה,  תשלום,  חדרי מיון
תגובות