חדשות

ישראל ניצבת במקום השישי בעולם בדירוג "המדינות הבריאות ביותר"

את המדד פירסמה סוכנות החדשות הכלכלית "בלומברג", והוא מתבסס על שקלול נתונים של האו"ם, ארגון הבריאות העולמי והבנק העולמי

ישראל מדורגת במקום ה-6 מבין מאה המדינות הבריאות ביותר בעולם. הדירוג פורסם אתמול (א') על-ידי סוכנות החדשות הכלכליות "בלומברג", ומבוסס על שקלול נתונים של האו"ם, ארגון הבריאות העולמי והבנק העולמי.

בדירוג נכללות רק מדינות עם אוכלוסייה של מיליון בני אדם ומעלה. ישראל היא היחידה מקרב מדינות המזרח התיכון בעשיריה העולמית הראשונה. נתוני הבריאות כללו תוחלת חיים, גורמי מוות, גורמים המשפיעים על הבריאות, שיעור הצעירים המעשנים באוכלוסייה, שיעור האזרחים עם רמות גבוהות של כולסטרול, יתר לחץ דם, סוכרת ושיעור ההתחסנות.

במקום הראשון דורגה סינגפור, עם ציון של 89.45 ואחריה איטליה (89.07) ואוסטרליה (88.33). ישראל ניצבת במקום השישי כשלפניה גם שוויץ ויפן, ואחריה ספרד, הולנד, שבדיה וגרמניה. קנדה דורגה במקום ה-14, בריטניה במקום ה-21 וארה"ב במקום ה-33.

המדינה שדורגה במקום האחרון – הכי-לא-בריאה בעולם - היא סווזילנד באפריקה, שקיבלה את הציון 0.26. הדירוג וכלל הנתונים שמרכיבים אותו נחשבים למדריך חשוב למקבלי החלטות וקובעי מדיניות בתחום הבריאות בעולם, מעריכים בפורום הכלכלי העולמי שאימץ אותו.

ההנחה היא שהמדינות השונות, בעיקר אלו שדורגו במקומות היותר נמוכים, ינסו לאמץ בעקבות הדירוג הזה פרקטיקות הנהוגות במדינות שבדירוג הגבוה יותר, כדי לשפר את מצבן.

יש להדגיש, עם זאת, כי המושג "בריאות" בהקשר למדינה נתון לפרשנות. הפורום הכלכלי העולמי מבהיר, כי ההגדרה לגבי רמת הבריאות של מדינה נוגעת לאיכות החיים יותר מאשר לתוחלת החיים, שכן במדינות שבהן ההכנסה לנפש נמוכה יתכן שהתושבים יפגינו רמות גבוהות של סיפוק מתנאי חייהם. דוגמא: למרות המיקום הנמוך שלה בדירוג הנוכחי צוינה צ'אד בתחילת השנה כמדינה שבה תפריט המזון והרגלי האכילה הם הבריאים ביותר בעולם.

לרשימת 40 המדינות הבריאות בעולם:
http://images.businessweek.com/bloomberg/pdfs/WORLDS_HEALTHIEST_COUNTRIES_V2.pdf

נושאים קשורים:  חדשות,  דירוג המדינות הבריאות ביותר,  תוחלת חיים,  איכות חיים,  סוכנות החדשות "בלומברג"
תגובות