חדשות

משרד הבריאות הורה לבתי החולים לעבור לרמת כוננות ב', בשל המצב הביטחוני

בית החולים "הדסה" הודיע על תגבור מערך הכוננות והצוותים הרפואיים; מרכז לתמיכה נפשית נפתח ב"שערי צדק", וניתן להגיע אליו ללא תיאום מוקדם; אתמול קיים שר הבריאות יעקב ליצמן דיון מיוחד עם הנהלת המשרד והאגף לשעת חירום

רפואה דחופה. חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: פלאש 90)
כניסה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות הורה אתמול (ג') לכל בתי החולים הכלליים בישראל לעבור לרמת כוננות ב', בשל המצב הביטחוני וגל האלימות של השבועות האחרונים.

אתמול קיים שר הבריאות, יעקב ליצמן, דיון מיוחד עם הנהלת המשרד והאגף לשעת חירום. לדברי המשרד, המנכ"ל משה בר סימן טוב נמצא בקשר רצוף עם ראשי מערכת הבריאות, במטרה לוודא את מוכנות המערכת בשל המצב הביטחוני.

בתי החולים הונחו להשלים את כל הפעולות הנדרשות במצב הכוננות החדש, ביניהן וידוא עדכון נהלי הפעלה, וידוא רמות מלאי וציוד ושמירת כוננות אר"ן

בתי החולים הונחו להשלים את כל הפעולות הנדרשות במצב הכוננות החדש, ביניהן וידוא עדכון נהלי הפעלה, וידוא רמות מלאי וציוד ושמירת כוננות אר"ן – אירוע רב נפגעים. לבתי החולים ניתנה הוראה ליצור קשר רציף עם המשטרה, פיקוד העורף, מד"א, אחיות קשר לקהילה, האגף לשעת חירום, ספקי חוץ וכן ריענון נהלי החבירה לגופים הללו.

כמו כן, הונחו בתי החולים לקיים הדרכות ואת כל הנדרש להתארגנות למצבי החירום; בדיקת כשירות ציוד ותשתיות ו-וידוא זמינותם של כל בעלי התפקידים הקריטיים מקרב אנשי סגל הרפואי להגעה לבתי החולים כשייקראו.

בנוסף, פתח משרד הבריאות מרכז לתמיכה נפשית לשם טיפול בנפגעי חרדה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. ניתן להגיע למקום ללא תאום מראש בין השעות 20:00-08:00.

מאמש נדרשו גם קופות החולים להפעיל קווי סיוע ומוקדי יעוץ טלפונים למתן תמיכה נפשית-רגשית למבוטחיהן. קווי הסיוע יפעלו 24 שעות ביממה. הפנייה לקווי סיוע אלו היא דרך מספרי הטלפון הבאים: כללית: 2700 *; מכבי: 3555 *; לאומית: 507*; מאוחדת : 3833*

המרכז הרפואי "איכילוב" מסר, כי כל צוות הטראומה, צוות חדרי המיון והכוננויות נמצאים כבר במוכנות גבוהה לכל סוג של אירוע ופיגועים. "כולם מתורגלים למקרה חירום. רק לפני כמה ימים נערך בבית החולים תרגול לצוותים כדי שכולם יענו לביפרים ולטלפונים באופן המהיר ביותר", מסר המרכז.

המרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר מסר, כי בית החולים נמצא בכוננות באופן קבוע - אך בימים אלה נמצא ברמת מוכנות גבוהה יותר לאירועים חריגים כמו אירועים רבי נפגעים. המוכנות באה לידי ביטוי מבחינת הסגל הבכיר, שיהיה זמין יותר לכל קריאה.

בתי החולים בירושלים מתורגלים לפעילות הנדרשת כשמדובר באירועים רבי נפגעים ופיגועים." הדסה" הודיע, כי בעקבות הנחיית משרד הבריאות יתוגבר מערך הכוננות והצוותים השונים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ירושלים,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  המרכז הרפואי "הדסה",  מצב ביטחוני,  משרד הבריאות
תגובות