משרד הבריאות

החיסון לשפעת בתרסיס כנראה לא יגיע השנה לישראל

יצרנית התרכיב הודיעה כי בבדיקה שערכה הוברר שאחד מארבעה זני הנגיף שנגדם מיועד התרכיב היה חזק מהמצופה והלו"ז לתיקון הרכב התרסיס יגרום למחסור בזמינותו בישראל

וירוס שפעת (הדמיית אילוסטרציה)

יצרנית תרכיב החיסון לשפעת בתרסיס (פלומיסט), חברת "אסטרה זנקה" הודיעה למשרד הבריאות וקופות החולים כי בבדיקות מעבדה שערכה התגלה ממצא שמונע את שחרור החיסונים לשוק ויתכנו עיכובים ומחסור בזמינות החיסון מהסוג הזה בישראל התקופה הקרובה, כך מדווח היום (יום ה') "ישראל היום".

נוכח הודעה זאת מעריכים במערכת הבריאות שקיימת סבירות גבוהה שהחיסון בתרסיס לשפעת כלל לא יגיע לישראל השנה, או יגיע רק בשלב מאוחר של עונת השפעת.

השנה היו אמורות להגיע לישראל על-פי הזמנת הקופות כ- 50 אלף מנות חיסון בתרסיס (חיסון חי מוחלש). הוא אמור להגן מפני ארבעה זני נגיף ששפעת. אלא שהבדיקות שנערכו בחברה העלו שאחד מארבעת הזנים פוטנטי יותר מהמצופה ולכן לא יהיה מספיק זמן לתקן את הרכב החיסון נוכח לוח-זמנים קצר מדי, מבחינת היצרנית.

כ-1.1 מיליון מבין החיסונים שהוזמנו הם כרגיל בזריקה (נגיף מומת) והם מיועדים להגנה מפני 3 מזני הנגיף. מבצעי החיסונים ב"כללית" וב-"מכבי" החלו וב-"מאוחדת" ו"לאומית" יחלו לאחר סוכות .

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי מאחר שתרכיב החיסון בתרסיס רשם בעונת השפעת בשנה שעברה שיעורי יעילות נמוכים במיוחד בארה"ב, לא ניתנת השנה העדפה לסוג התרכיב הזה על-פני החיסון בזריקה.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  קופות החולים,  תרסיס לאף,  זני נגיף השפעת,  חיסון נגד שפעת,  אסטרהזניקה
תגובות