חדשות

שביתת עובדי מכוני הרנטגן והדימות הורחבה לכל בתי החולים בארץ

השביתה, שהוכרזה במחאה על תנאי העבודה ובדרישה לפיצוי על נזקים בריאותיים, נכנסת היום ליומה השישי; יינתנו רק שירותים באישור ועדות חריגים

מכשיר רנטגן בבית חולים (צילום: אילוסטרציה)

שביתתם של עובדי מכוני הרנטגן והדימות בבתי החולים במערכת הבריאות הציבורית, נכנסה הבוקר (יום ג') ליומה השישי - והורחבה לכל בתי החולים בארץ.

אתמול כונסו נציגי הוועדים של טכנאי הרנטגן בשירות המדינה, של בתי החולים השונים, יחד עם מזכ"ל איגוד הרנטגנאים בהסתדרות, מנחם אשכנזי, לפגישה בה הוחלט על החרפת השביתה והחלתה על כלל בתי החולים.

בשלב זה יינתנו שירותי דימות רק למחלקות פגים ויונקים, בחדרי הלידה, במחלקות טיפול נמרץ ובחדרי המיון

בשביתה משתתפים עתה עובדי מכוני הרנטגן והדימות של בתי החולים הממשלתיים "שיבא" בתל השומר, "וולפסון" בחולון, "פורייה" בטברייה, בית החולים לגליל המערבי בנהרייה, "אסף הרופא", "רמב"ם" בחיפה, "זיו" בצפת ו"ברזילי" באשקלון; בתי החולים של שירותי בריאות כללית – בילינסון, שניידר, והשרון בפתח תקווה, כרמל בחיפה, מאיר בכפר סבא, קפלן ברחובות, סורוקה בבאר-שבע העמק בעפולה ויוספטל באילת; בתי החולים העירוניים איכילוב בתל-אביב ובני ציון בחיפה וגם בתי החולים הדסה ושערי צדק בירושלים. כן הושבתו בתי הספר להכשרת הרנטגנאים.

מארגני השביתה חזרו והודיעו, כי רק מקרים בהולים יקבלו את השירות הדרוש, אולם לשם כך יידרש אישור של ועדות חריגים. כן יינתנו שירותי דימות למחלקות פגים ויונקים, בחדרי הלידה, במחלקות טיפול נמרץ ובחדרי המיון. בכל בית חולים הוקם ועד לשעת חירום כדי לתת מענה לכל בעיה שתתעורר.

השביתה הוכרזה משום שעובדי מכוני הרנטגן והדימות דורשים להיטיב את תנאי שכרם ועבודתם, מוחים על מחסור חמור בכוח אדם המטיל עליהם עומסים כבדים ללא כל תמורה, וגם דורשים פיצוי על הפגיעה בבריאותם, לטענתם, עקב חשיפה ממושכת למערכות קרינה.

עד כה, השיחות שקיים איגוד הרנטגנאים עם נציגי האוצר לא הצליחו לפרוץ את המבוי הסתום אליו הגיעו הצדדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתה,  מכוני הדימות והרנטגן,  בתי החולים הממשלתיים,  בתי החולים העירוניים,  איגוד הרנטגנאים בהסתדרות,  בתי החולים של "כללית"
תגובות