חדשות

מחקר בארה"ב: ניתן לסווג מדולובלסטומה לתת הקבוצה המתאימה באופן בלתי-פולשני

חוקרים בארה"ב מצאו שיטה לסווג את גידול המוח התוקף ילדים, הנחשב לנפוץ יחסית, באמצעות ספקטרוסקופיה בתהודה מגנטית (MRS), מה שמאפשר התחלת טיפול מהירה יותר

מדולובלסטומה (Medulloblastoma,) גידול מוח הממאיר בילדים הנחשב לשכיח ביותר (עד 20%), יכול להיות מסווג לתת-הקבוצה המתאימה עוד בעת האבחון באמצעות ספקטרוסקופיה בתהודה מגנטית (MRS), ולא בדרך פולשנית; כך מעלה מחקר שבוצע בבית החולים לילדים בלוס-אנג'לס, ושפורסם בסוף השבוע במהדורה המקוונת של כתב העת Neuro-Oncology.

במחקר נמצא, כי ניתן לסווג את סוג הגידול לארבע תת-קבוצות, כאשר לכל אחת מהן פרופיל סיכון שונה. בהתאם לתת הקבוצה יש להעניק לחולה את הטיפול הספציפי לו.

על-ידי הגדרה וזיהוי תת-הקבוצה המתאימה אליה משתייך הגידול הממאיר, עוד במועד האבחון, אפשר יהיה להתחיל בטיפול מוקדם יותר

החוקרים דיווחו, כי על-ידי הגדרה וזיהוי תת-הקבוצה המתאימה אליה משתייך הגידול הממאיר, עוד במועד האבחון, אפשר יהיה להתחיל בטיפול מוקדם יותר. החוקר הראשי של המחקר היה פרופסור שאהאב אסגרזאדה (Shahab Asgharzadeh), ממכון המחקר על-שם חיים סבן בבית החולים לילדים בלוס-אנג'לס, המשמש גם כמרצה לרפואת ילדים ופתולוגיה באוניברסיטת דרום קליפורניה.

הטיפול במודולובלסטומה כולל ניתוח להסרת הגידול, כימותרפיה והקרנות. רמת השרידות לאחר 5 שנים נעה בין 30% ל-90%, תלוי בתת-הקבוצה אליה שייך הגידול בעת האבחנה. ארבע הקבוצות המוגדרות היום הן: SHH, WNT, קבוצה 3 וקבוצה 4. לכל אחת רמת סיכון משלה ותוצאי טיפול קליני שונים.

כיום, לצורך הגדרת הסיווג לתת-קבוצה יש לערוך אנליזה של רקמת הגידול, לאחר הניתוח לסילוק הגידול הממאיר.לצורך המחקר השתמש הצוות בדגימות מגידולים ממאירים שנלקחו מ-30 ילדים.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  מדולובלסטומה,  ספקטרוסקופיה בתהודה מגנטית,  MRS,  סיווג,  ארה"ב
תגובות