חדשות

מותחן חדש על PTSD מפרי עטו של הפסיכיאטר האמריקאי סטיב סטאל

סטיב סטאל (STAHL), הפסיכיאטר האמריקאי הידוע, כתב ספר חדש על ההיסטוריה של PTSD

מתוך עטיפת הספר (מקור: יח"צ)

סטיב סטאל (STAHL), הפסיכיאטר האמריקאי הידוע, כתב ספר חדש על ההיסטוריה של PTSD. מדובר במותחן מעניין ששמו Shell Shock, שמתאר את הפרזנטציה והטיפול של הפרעה בתר חבלתית במאה השנה האחרונות.

הפסיכיאטר גאס קונראד נקרא לקונסולטציה על ידי הצבא האמריקאי בגלל מגיפה גוברת והולכת של התאבדויות ושל פוסט-טראומה בקרב חיילים שחזרו מעיראק ומאפגניסטן. אז בעיותיו רק מתחילות.

עטיפת הספר (צילום: יח"צ)

עטיפת הספר (צילום: יח"צ)

הוא מואשם ברצח של אחד המטופלים שלו, חייל עם PTSD, ואז הוא שומע מאימו של הנרצח שהתשובה לגבי זהות הרוצח נמצאת באנגליה, שם משפחתה מחזיקה בסוד ישן מאוד שנשמר בקפידה.

כעת, קונראד צריך למצוא את הרוצח האמיתי וכשהוא יוצא למסע זה, הוא מגלה לתדהמתו שהנוהג במאה השנה האחרונות בצבא הבריטי ובצבא האמריקאי הוא להרוג בצורה סודית את החיילים שטוענים לבעיות נפשיות לאחר חשיפה לקרבות, תוך האשמה שהם פחדנים ותוך הסוואה של מותם כהתאבדות.

המנהל של פלוגת המוות האמריקאית כנראה הרג את המטופל של קונראד וכעת מתכוון להרוג גם את הפסיכיאטר עצמו. בעוד קונראד עוקב אחרי הראיות והממצאים של חקירתו באנגליה, הוא נחרד מהגילויים שלו.

האם הוא יוכל לחזור לארצות הברית כדי לחשוף לציבור את המזימה של הצבאות שהורגים את החיילים שלהן תוך אישום שלהם בפחדנות? האם הוא יוכל לעצור את פלוגות המוות לפני שהוא עצמו יירצח?

ניתן לרכוש את הספר באמאזון תמורת 18 דולר.

פרופ' יוליאן יאנקו

נושאים קשורים:  חדשות,  ספר,  מותחן,  סקירת ספר,  סטיב סטאל,  PTSD
תגובות