חדשות

חלוץ השימוש ב-PET, הרופא היהודי-אמריקאי פרופ' לואיס סוקולוף, מת בגיל 93

פרופ' סוקולוף עמד בראש המעבדה למטבוליזם של המוח במכון הלאומי האמריקאי לבריאות הנפש, וב-1981 קיבל פרס על חלקו בפיתוח בדיקות ה-PET והבנת המתרחש במוח

מי שנחשב לחלוץ השימוש בטכנולוגיית הסריקה PET למדידת תפקודי המוח ולאבחון מחלות מוח ונפש, הרופא היהודי-אמריקאי ד"ר לואיס סוקולוף (Louis Sokoloff), מת בשבוע שעבר בגיל 93.

פרופ' סוקולוף עמד בראש המעבדה למטבוליזם של המוח במכון הלאומי האמריקאי לבריאות הנפש ליד ואשינגטון, ובשנת 1981 קיבל את פרס אלברט לסקר למחקר רפואי קליני, על חלקו בפיתוח הדמיות חיות בצבע למיפוי תפקודי המוח.

באמצעות טכנולוגיית הסריקה PET נמדד המטבוליזם במוח באמצעות רכיב רדיואקטיבי. שיטת סוקולוף ביססה ועיצבה את האבחון וההבנה לטיפולים עתידיים בהפרעות מוח כמו סכיזופרניה, אפילפסיה, את שינויים שחלים במוח עקב התמכרות לסמים וגם שטיון (דמנציה).

שיטת סוקולוף ביססה ועיצבה את האבחון וההבנה לטיפולים עתידיים בהפרעות מוח כמו סכיזופרניה, אפילפסיה ודמנציה

בהספד שפורסם ב"ניו יורק טיימס" צוין, כי כבר בתחילת שנות ה-40, כאשר ד"ר סוקולוף שימש כנוירו-פסיכיאטר בצבא האמריקאי, הוא הגיע למסקנה שיש מרכיב פיזיולוגי וביו-כימי במחלות הנפש.

סוקולוף נולד למשפחת יהודים שהיגרו לארה"ב מרוסיה ומאוקראינה ואביו היה חייט. הוא למד באוניברסיטת פנסילבניה ואת התואר הראשון סיים בזואולוגיה, אבל שוכנע על-ידי מורי האוניברסיטה להמשיך לבית הספר לרפואה. ב-1953 כבר עבד במכון הלאומי לבריאות הנפש, אליו גויס בידי פרופסור סימור קטי, דמות מרכזית בחקר ההיבטים הביולוגיים של סכיזופרניה ומחלות נפש אחרת.

עד פרישתו ב-1999 עמד בראש המעבדה למטבוליזם של המוח ולאחר מכן המשיך בעבודתו המדעית, עד 2005.

נושאים קשורים:  חדשות,  בדיקת PET,  ד"ר לואיס סוקולוף,  סכיזופרניה,  מיפוי,  ארה"ב
תגובות