חדשות

"מאוחדת" מנסה לעודד הצטרפות בני משפחות רופאים על ידי הבטחה ליחס מיוחד

לפי תחקיר ששודר בערוץ 2, נציגה של הקופה הבטיחה כי הרופא בן המשפחה יוכל לרשום מרשמים, לספק הפניות וטפסי 17 לכל בני המשפחה, אם יצטרפו כולם ל"מאוחדת"

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

קופת חולים "מאוחדת" ממשיכה לנסות ולגייס רופאים ובני משפחותיהם להצטרף כמבוטחים לקופה, לאחר שנאסר עליה לפני כארבעה חודשים להציע להם תנאים מיוחדים.

בתחקיר ששודר אתמול בחדשות ערוץ 2 תועדה שיחה בין תחקירנית שהתחזתה לאשת רופא, לבין מוקד המכירה של "מאוחדת". הנציגה אמרה, כי "בעיקרון ההסכם עצמו זה לך, לבעלך, לילדים, לנכדים, לכלות ולחתנים. ואז הוא (הרופא, מערכת ד.א.) יכול גם עבורו, וגם עבור בני משפחתו, לרשום להם מרשמים, הפניות לבדיקות במרפאות חוץ, בצילום, בבדיקות דם, ביקור במיון. כל דבר הוא יכול עם ההפניה שלו, עם המספר רישיון שלו, שמוכר אצלם במאוחדת".

"הרופא, שהוא גם האב, האח, הדוד או הבן – יחתום לכם על ההפניות והמרשמים... את לא צריכה לרוץ דרך רופא משפחה ודרך המזכירות"

היא הוסיפה: "בקיצור, כל המשפחה נהנית, רק שיצטרפו לקופת חולים 'מאוחדת' ואז הרופא, שהוא גם האב, האח, הדוד או הבן – יחתום לכם על ההפניות והמרשמים... את לא צריכה לרוץ דרך רופא משפחה ודרך המזכירות, כלום. את כבר לא צריכה לרוץ אחרי טפסי 17 וכל הדברים. או שהוא לעצמו, פתאום רוצה איזושהי בדיקת דם או משהו – הוא נכנס שם למעבדות, רושם לעצמו את ההפניה ועושים את זה מיד".

באפריל הודיע משרד הבריאות כי הוא מבטל את ההסכם שנחתם בין "מאוחדת" לבין ארגון רופאי המדינה (אר"מ), שהעניק הטבות "פרסונל" גם לבני משפחותיהם של הרופאים והרופאות המבוטחים בקופה. המשרד הודיע, כי ההסכם כרוך באפליה בין עובדים אחרים בבתי החולים לבין הרופאים, וכי אין לכלול בהסדר כזה קרובי משפחה.

קופת חולים "מאוחדת" מסרה בתגובה לכתבה: "יודגש ויובהר כי ההסדר כולו נבחן ואושר על ידי משרד הבריאות. מאוחדת מאפשרת לצוותים הרפואיים והמנהליים של בתי החולים הכלליים לקבל שירות (מרשימה סגורה ובסיסית) בבית החולים שבו הם עובדים, עם הפניית רופא וללא טופס התחייבות. כלומר, בחיוב ישיר - זאת על מנת להקל על מבוטחיה שעובדים לילות כימים וכדי שיוכלו לקבל את השירותים במקום שבו הם עובדים. לגבי בני המשפחות של עובדי בתי החולים - הם זכאים לקבל שירות בבתי חולים אך חייבים כמו כל מבוטח אחר בטופס ההתחייבות ובאישור מקדים על ידי מוקד האישורים של הקופה".

משרד הבריאות הגיב בידיעה על התחקיר באתר Ynet, והודיע כי "הובהר למאוחדת כי אין לתת העדפה, לרבות קיצורי דרך בהשגת הפניות לבדיקות וטיפולים. אשר למתן מרשמים ע"י רופאים לעצמם או לקרוביהם, נושא זה לא הוצג בפני משרד הבריאות ולא אושר על ידו".

נושאים קשורים:  חדשות,  קופת חולים מאוחדת,  הטבות פרסונל,  בתי החולים בישראל,  חדשות ערוץ 2
תגובות
אנונימי/ת
07.08.2015, 10:46

כל הכבוד למאוחדת

אנונימי/ת
07.08.2015, 18:47

ולמה לחברת חשמל, מקורות, חברות הייטק ועוד מותר להציע תנאים מועדפים לעובדיהם ובני משפחותיהם????