חדשות

טעויות מביכות במאגר הנתונים המרכזי של רופאי "מדיקר" בארה"ב

כתובות מרפאות לא מעודכנות או שאינן קיימות, טעויות בהקשר לרישיון העיסוק לרפואה, ואלפי מקרים של טעויות בבתי הספר לרפואה שבהם הוסמכו הרופאים מופיעות במאגר הממשלתי

השירות הרפואי "מדיקר" (צילום: אילוסטרציה)

תחקיר של האתר MedPage Today שפורסם בסוף השבוע העלה' כי במסד הנתונים הרשמי של השירות הרפואי הציבורי האמריקני "מדיקר", מופיעים פרטים שגויים לגבי הרופאים המועסקים במסגרת השירות.

לפי הבדיקה, לא רק שנמצאו טעויות לגבי הכתובות שבהן נמצאות המרפאות של רופאים רבים, גם הופיעו טעויות בהקשר לרישיון העיסוק ברפואה שבו הם מחזיקים. אחת העובדות המפתיעות שהתגלו היתה, שלגבי יותר מ-6,300 רופאים ברחבי ארה"ב מופיעים שמות לא-קיימים או שגויים של בתי הספר לרפואה שבהם כביכול הוסמכו.

למשל, ליד שמו של ד"ר תומאס ("רנדי") לומברדו, קרדיולוג מוערך במדינת טקסס כבר עשורים אחדים, נאמר כי הוא בוגר הקולג' הרפואי גייט-סיטי בשנת 1981. אלא שבית הספר הזה לרפואה נסגר כבר ב-1911, משום שהדיקן שלו מכר תעודות מזויפות תמורת 50 דולר.

לדברי האתר, הגם שמדובר בלי ספק בטעות, היא הייתה צריכה בכל זאת להדליק נורה אדומה ב"מדיקר": על מנהלי השירות היה לברר עובדה שגויה זאת עם הרופא עצמו ולעודד אותו ליזום תיקון. התברר כי הוא הוסמך כרופא בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סאות'ווסטרן בטקסס ב-1981, והוא אחד הרופאים בעלי השכר הגבוה ביותר ב"מדיקר" – ב-2013 תוגמל ב-882 אלף דולר. מזכירתו של ד"ר לומברדו מסרה לתחקירנים כי כלל לא הייתה מודעת לטעות ותפעל לתקנה בהקדם.

דו"ח של ה-GAO, המוסד המקביל בארה"ב למבקר המדינה, מצא ב-2013 טעויות לגבי כ-25% מכתובות המרפאות של רופאי "מדיקר". חלק מהכתובות אינן קיימות וחלקן היו שגויות. במקביל, מחברי הדו"ח העלו חשש, כי מתוך 554 מיליארד דולר ששולמו לרופאי "מדיקר" בשנת התקציב 2013, לפחות כ-60 מיליון דולר שולמו בטעות.

מקרה אחר שהתגלה בתחקיר הוא זה של ד"ר דניאלה מוראטו, רופאה בתחום הרפואה הדחופה שהיתה בעבר פרופסור באוניברסיטת פיטסבורג. היא סיימה לימודי רפואה באוניברסיטת מרילנד, אבל במסד הנתונים של "מדיקר" נאמר כי סיימה את לימודי הרפואה שלה ב-2006 בקולג' לרפואה אקלקטית וכירורגיה. בית הספר הזה נסגר עוד בשנת 1915, לאחר שהתגלה כי לדיקן שלו כלל לא היה רישיון לעסוק ברפואה ממדינת מרילנד.

לדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מדיקר,  ארה"ב,  רישיון רופא,  מידע,  אבטחת מידע,  GAO
תגובות