נוירובלסטומה

מעקב אימונולוגי ארוך טווח של נוירובלסטומה דרגה 4 בחולים שטופלו בנוגדן GD2

מחקר מצא, כי שיפור בתגובה התאית של מערכת החיסון יכול להשפיע לטובה על הפרוגנוזה של הטיפול בחולי NB דרגה 4

19.07.2015, 13:18
ניסוי ופיתוח תרופות (צילום: אילוסטרציה)

נוירובלסטומה (NB) דרגה 4 קשורה באחוזי ריפוי נמוכים. טיפול בנוגדן נגד GD2י CH14.18 יכול לשפר הישרדות כוללת לטווח ארוך. חוץ מ-GD2, אנטיגנים גידוליים נוספים מבוטאים בתאי NB ונחקרו כקשורים לתגובת תאי T ושיפור בתוצאה.

במחקר נוכחי זה ניתחו החוקרים את התגובה האימונולוגית בשורדי NB שטופלו בנוגדן נגד GD2י CH14.18.

דם וסרום של 17 שורדים עם מעקב של למעלה מ-5 שנים וגיל למעלה מ-17 שנים נלקח והושווה לזה של מתנדבים בריאים מותאמים גיל ומין. הסרום נותח להימצאות נוגדנים הנקשרים לתאי NB ונוגדנים לאנטיגן GD2. תאי T עוררו על ידי פפטידים חופפים לאלו של אנטיגני הגידול NY-ESO-1, WT-1, Survivin, MAGE-A1 ו-2 פפטידים מימוטופיים ל-GD2, למשך 10 ימים, ונבדקה הפרשת IFN-γ על ידי flow cytometry.

תגובות תאי T לפחות לאנטיגן גידולי אחד נמצאו ב-82% בקבוצת הביקורת ו-93% בקבוצת השורדים, ללא הבדל מובהק במספר הנבדקים המגיבים לאנטיגנים אלו בין הקבוצות. בניגוד לכך, תגובות תאי T לפחות לאחד מהמימיטופיים של GD2 נמצאו ב-53% מהשורדים, לעומת 0% בקבוצת הביקורת.

יותר מכך, אפילו הטענת המימיטופים על פני תאים דנדריטיים לא יצרה תגובה בקבוצת הביקורת. לא נצפו הבדלים מובהקים בקשירת נוגדנים לתאי NB ולא נצפו נוגדנים ספציפיים ל-GD2 בקבוצת השורדים או הבריאים.

החוקרים סיכמו, כי שורדי NB שטופלו בנוגדן נגד GD2י CH14.18 הדגימו תגובה משמעותית של תאי T לאנטיגנים של תאי NB בצורה דומה לאוכלוסיית הביקורת. תגובה זו יכולה לאפשר לחולים לתקוף מחלה גידולית שאריתית בצורה יעילה. יותר ממחצית השורדים הראו תגובת תאי T ל-GD2 אשר יכולה להיות כתוצאה מהטיפול בנוגדן.

תוצאות אלו מראות, כי שיפור בתגובה התאית של מערכת החיסון יכול להשפיע לטובה על הפרוגנוזה של הטיפול בחולי NB דרגה 4 .

מקור:
Immunological long-term follow-up of neuroblastoma stage IV patients after anti-GD2 CH14.18 antibody treatment. Simone Kayser
3029

נושאים קשורים:  נוירובלסטומה,  נוגדן נגד GD2,  CH14.18,  מחקרים
תגובות