חדשות

ראש עיריית ירושלים לליצמן: "יש למנות בדחיפות מנכ"ל קבוע ל'הדסה'"

בימים אלה אמור להכריע היועץ המשפטי לממשלה אם לאשר את מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל המרכז הרפואי בירושלים; ראש העיר ניר ברקת: "תוכניותינו לפיתוחה של הדסה גדולות ומשמעותיות, אך כדי שייצאו לפועל... יש לוודא שהיסודות איתנים וחזקים"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (צילום: יונתן סינדל / "פלאש 90")

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, פנה אמש (א') במכתב דחוף לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בדרישה למנות בדחיפות רבה מנכ"ל קבוע לבית החולים "הדסה". בימים אלה אמור להכריע היועץ המשפטי אם לאשר את את מינויו של המועמד המועדף את סגן שר הבריאות, פרופ' זאב רוטשטיין.

"אני קורא לך למנות באופן דחוף מנכ"ל להדסה אשר יבטיח יציבות, ניהול איכותי, ימנע סכנת קריסה ויצעיד את הדסה להמשך הצלחה ותרומה לעיר, למדינת ישראל ולמחקר העולמי", ציין ברקת.

עוד נאמר במכתבו של ברקת לסגן השר: "כידוע לך, מזה זמן רב שלא מונה מנכ"ל קבוע למרכז הרפואי הדסה. העיר ירושלים לא יכולה להרשות לעצמה שבית חולים כה גדול, מרכזי וחשוב, המספק מענה לאלפי אזרחים בעיר ובארץ, יפעל ללא הנהלה מסודרת, ללא יציבות, ויהיה בסכנת קריסה. המרכז הרפואי הדסה הוא חלק בלתי נפרד מהעיר ושם נרדף לירושלים. אסור לנו לתת לו ליפול. אין ירושלים ללא הדסה ואין הדסה ללא ירושלים".

במכתב חוזר ראש העיר ומציין, כי "במסגרת תכנית החומש 'ירושלים 2020' שאושרה בממשלה בישיבתה לכבוד יום ירושלים, יש כוונה להקים בעיר מרכז פוריות בינלאומי המשותף לבתי החולים הדסה ושערי צדק, יחד עם מרכזי מחקר יישומי שיוקמו בבתי החולים בשיתוף גורמים מתחום תעשיית הביו-מד שיסייעו לצמיחת חברות הביו ופארמה בעיר".

לדברי ברקת, "תוכניותינו לפיתוחה של הדסה גדולות ומשמעותיות, אך כדי שייצאו לפועל ויציבו את ירושלים בקדמת המחקר הרפואי בעולם, יש לוודא שהיסודות עליהם אנו בונים איתנים וחזקים".

גם ועד הרופאים ב"הדסה" הביע בשבועות האחרונים את תמיכתו במינוי מנכ"ל קבוע מהר ככל האפשר, והודיע כי הוא תומך במועמדותו של פרופ' זאב רוטשטיין לתפקיד. בימים אלה נמצא מרכז "הדסה" בסכסוך כספי מול קופת חולים "כללית" על רקע חיובים למטופלי הקופה בבית החולים. הנהלת "הדסה" טוענת, כי הקופה חייבת לה כ-95 מיליון שקלים באופן מיידי.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  ניר ברקת,  ירושלים,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
06.07.2015, 22:00

אינני מאמין שהדסה גובה תשלומי יתר

06.07.2015, 23:24

הבית חולים המרבזי בארצ בלי מנכ"ל-זה מצב-חרום!

אנונימי/ת
07.07.2015, 10:45

לחץ על היועץ המשפטי לממשלה.