חדשות

המערך הגסטרו-כירורגי ב"שערי צדק" הוכר כמרכז מצוינות על ידי "בוסטון סיינטיפיק"

החברה העניקה את ההכרה לבית החולים על הכשרת רופאים בתחום האנדוסקופיה; בסדנה שנמשכה 3 ימים הציגו רופאים ממכון הגסטרו בבית החולים שיטות טיפול ב-ERCP

(מימין): פרופ' ערן גולדין ומר ג'ורג' בולוגוריס עם תעודת ההכרה (צילום: "שערי צדק")

המערך הגסטרו-כירורגי במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים קיבל הכרה כ"מרכז מצוינות" להכשרת רופאים בתחום האנדוסקופיה. בית החולים מסר אתמול (ג'), כי הוא בית החולים הראשון במזרח התיכון שקיבל הכרה זו, שהוענקה על ידי חברת "בוסטון סיינטיפיק" - יצרנית ציוד רפואי.

את תעודת ההכרה העניק ל"שערי צדק" מנהל אזור המזרח-התיכון-אירופה של החברה, ג'ורג' בולוגוריס, בפתיחת סדנת ERCP לגסטרו-אנטרולוגים שהגיעו לירושלים ממדינות רבות בעולם, כדי ללמוד כיצד לטפל במחלות דרכי המרה והלבלב.

בסדנה שנמשכה שלושה ימים הציגו הרופאים הבכירים ממכון הגסטרו המשולב ב"שערי צדק" שיטות אבחון וטיפול באמצעות בדיקות EUS ו-ERCP מתקדמות לטיפולים המחליפים ניתוחים. הבדיקות נעשות באמצעות מכשור וידאו מתקדם. הרופאים האורחים משתתפי הסדנה צפו בבדיקות ובטיפולים שניתנו בזמן אמת.

בית החולים מסר, כי הוא הראשון במזרח התיכון שקיבל הכרה זו, שהוענקה על ידי חברת "בוסטון סיינטיפיק"

את הסדנא הובילו פרופסור ערן גולדין, מנהל המערך הגסטרו-כירורגי בשערי צדק, ד"ר דב ונגרובר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה טיפולית וכן הרופאים הבכירים המומחים בתחום בבית החולים - ד"ר מחמוד מחמיד וד"ר קלמן פז.

פרופסור גולדין מסר, כי "עם הקמתו של המערך הגסטרו כירורגי בשערי צדק, נבנה גם המכון האנדוסקופי שהוא בין החדישים ביותר בעולם מבחינת הציוד המופעל בו והטכנולוגיות המתקדמות. במכון מתבצעות מדי חודש כ-1,500 בדיקות אנדוסקופיות באמצעות מכשיר דמוי צינור, שבקצהו ממוקמים מצלמה ומקור אור, כדי לבדוק את דרכי העיכול ותוך כדי גם לבצע פעולות שונות כמו נטילת ביופסיות, כריתת פוליפים, עצירת דימומים ועוד".

בנוסף, מסר פרופ' גולדין, מבצעים ביחידה מספר רב של בדיקות מיוחדות ומורכבות כגון EUS ו-ERCP, במהלכן ניתן לבצע פעולות טיפוליות כמו חיתוך הפפילה והוצאת אבנים מדרכי המרה והלבלב, הכנסת תומכן (סטנט) לניקוז המרה ושמירה על דרכי מרה פתוחים, בעיקר במצבים בהם שבהם יש חסימה מחוץ לדרכי המרה (כגון במקרה של גידול המצר את דרכי המרה וגורם לחסימתם). כמו כן, נועד המכשור להכנסת תומכן לצינור הלבלב, להרחבת היצרויות ולנטילת דגימות רקמה. לשיטה זו שיעורי הצלחה גבוהים, וזמן הטיפול באמצעותה אורך כ-30 דקות בלבד.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  אנדוסקופיה,  ERCP,  כבד,  לבלב,  דרכי המרה,  פרופ' ערן גולדין,  "סאן פארמה"
תגובות