גיל

גיל אינו משפיע על משך הזמן לאבחנה ועל דירוג סרטן המעי הגס והחלחולת בקרב מבוגרים

מטופלים עם CRC, שגילם 65 ומעלה, אמנם סובלים פחות מכאבי בטן, אך תסמינים אחרים, משך הזמן מהופעת התסמינים עד לאבחנה והדירוג הפתולוגי דומים בשתי קבוצות

תמונה מיקרוסקופית של סרטן המעי הגס (אילוסטרציה)
תמונה מיקרוסקופית של סרטן המעי הגס (אילוסטרציה)

מחקר זה נערך במטרה לבחון את השפעת הגיל על ההתייצגות הקלינית והדירוג הפתולוגי של סרטן המעי הגס והחלחולת (colorectal cancer, CRC).

בוצעה סקירה רטרוספקטיבית של גיליונות רפואיים של 216 מטופלים בגילאי 50 ומעלה שאובחנו עם CRC וטופלו בשנים 2006-2012 בבית חולים אוניברסיטאי. המטופלים סווגו לשתי קבוצות בהתאם לגילם: 50-64 ו-65 ומעלה. ההתייצגות הקלינית והדירוג הפתולוגי הושוו בין שתי קבוצות הגיל.

הקבוצה המבוגרת יותר כללה 116 מטופלים, שגילם הממוצע היה 71 ± 4.7, והקבוצה הצעירה יותר כללה 100 מטופלים שגילם הממוצע היה 57 ± 4.5. שיעור הדימומים במערכת העיכול התחתונה היה דומה בקבוצה המבוגרת ובקבוצה הצעירה (72% לעומת 67%), כמו גם שינויים בפעולות המעיים (72% לעומת 68%) ואובדן משקל הגוף (55% לעומת 53%).

כאבי בטן היו נפוצים פחות בקבוצה המבוגרת (53% לעומת 68%). ניתוח רב-משתנים העלה כי הגיל לא השפיע על משך הזמן מהופעת התסמינים עד לאבחנת המחלה, שכיחות הדירוג הפתולוגי T3/T4 או שכיחות דירוג סופני של III/IV.

מחקר זה העלה, כי מטופלים מבוגרים יותר מדווחים על תדירות נמוכה של כאבי בטן, אך משך הזמן עד אבחנת CRC והדירוג הפתולוגי היה דומה בקרב מבוגרים צעירים וקשישים.

מקור:
L. Paganini Piazzolla, R. Medeiros de Almeida, A.C. Nóbrega dos Santos, P. Gonçalves de Oliveira, E. Freitas da Silva, J. Batista de Sousa; Does aging influence clinical presentation and pathological staging in colorectal cancer?; European Gariatric Medicine, In Press.

נושאים קשורים:  גיל,  סרטן המעי הגס והחלחולת,  CRC,  דירוג פתולוגי,  מחקרים
תגובות