חדשות

עסקת ענק ל"טבע": רוכשת את חטיבת התרופות הגנריות של "אלרגן" ב-40 מיליארד דולר

החברה הודיעה יום על הרכישה, שמשמעותה כי "טבע" תוותר על הניסיון לרכוש את חברת "מיילן"; 33.75 מיליארד דולר יועברו במעמד סגירת העסקה, ועוד 6.75 מיליארד דולר במניות

תרופות (צילום: אילוסטרציה)

חברת התרופות "טבע" הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את החטיבה הגנרית של חברת אלרגן (Allergan) האמריקנית תמורת 40.5 מיליארד דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם.

מתוך הסכום הנ"ל, תשלם "טבע" 33.75 מיליארד דולר במזומן במעמד סגירת העסקה ועוד 6.75 מיליארד דולר במניות. בעקבות עסקה זאת זונחת "טבע" את מאמציה לרכוש את חברת "מיילן". הרכישה של החטיבה הגנרית של "אלרגן", המתמחה בתרופות מתוחכמות, אמורות לסייע ל"טבע" להתגבר על התחרות בשל פקיעת הפטנט על תרופת הקופקסון.

בהודעה שפרסמה "טבע" נמסר, כי היא צופה שעסקת רכישת "אלרגן" תתרום לה תוספת רווח לפני מס והפחתות בסך של 2.7 מיליארד דולר כבר בשנה הקרובה. לאחר שהעסקה תושלם, צפויה החברה הישראלית הבינלאומית לרשום הכנסות של 26 מיליארד דולר ב-2016. השווקים המרכזיים של "אלרגן" הם בארה"ב, בריטניה, רוסיה, פולין ותאילנד.

רכישת "אלרגן", על פי התחזיות, תגדיל את מחזור המכירות של "טבע" בתחום התרופות הגנריות בכ-6.6 מיליארד דולר. החטיבה הגנרית של אלרגן היא השלישית בגודלה בעולם (שניה בארה"ב), אחרי "טבע" ו"סנדוז", שבבעלות "נוברטיס". תיק התרופות הגנריות של "אלרגן" כולל 1,000 תרופות, חלקן גנריות-ממותגות וכן תרופות OTC וגרסאות גנריות של תרופות רבות-מכר כמו משכך הכאבים אוקסיקונטין והתרופה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז קונסרטה.

מאז 2003 ביצעה "טבע" שבע רכישות של חברות תרופות שהתחרו בה קודם לכן: סיקור (3.4 מיליארד דולר), איווקס (7.4 מיליארד) , באר (7.4 מיליארד), רציופארם (5 מיליארד), ספלון (6.8 מיליארד) ואוספקס (3.2 מיליארד).

בנוסף, הודיעה "טבע" על תוצאות מקדמיות מהרבעון השני של 2015, בו השיגה הכנסות בסך 4.97 מיליארד דולר – כלומר ירידה בכ-2% לעומת הרבעון השני של 2014.

להודעה הרשמית על העסקה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת טבע,  רכישות ומיזוגים,  חברת "אלרגן",  קופקסון,  תרופות גנריות
תגובות