חדשות

ליצמן: "אפעל להעביר את מכירת הקנאביס הרפואי לבתי המרקחת"

סגן שר הבריאות אמר בוועדה של הכנסת, כי יוטל פיקוח ורישום לגבי קנביס כמו לגבי כל התרופות הנרקוטיות; משרד הבריאות: יותר רופאים יוכשרו לרשום קנביס למטופלים

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (יום ב'), בדיון בתת-ועדה של הכנסת לטיפול בנגע הסמים והאלכוהול, כי יפעל לאשר ממכר קנביס רפואי בבתי מרקחת. הוא גם הצהיר שרופאים רבים יותר יורשו לתת מרשם לקנביס, לטובת החולים.

ליצמן אמר: "גם כיום יש בתי מרקחת שנותנים כל מיני תרופות כמו סמים או מורפיום וגם בזה נעשה סדר". הוא הודיע, כי יהיה רישום ופיקוח, וכי קנביס רפואי ייחשב למעשה כמו תרופה.

לדברי ליצמן, הנושא ממתין להכרעת בג"צ, בעקבות עתירה שהגישו מגדלי הקנביס הרפואי, והביע תקווה שבג"צ יאפשר למשרד הבריאות להוציא מכרז בנושא זה, שיכלול את המכירה בבתי המרקחת.

סגן שר הבריאות הדגיש, כי מדובר בצעד שיאפשר הסדרה של כל התחום. "אני מקפיד פעם נוספת לומר: כשיהיה קנביס בבתי המרקחת ויבוצע רישום, יילחם המשרד באגרסיביות כדי שלא לאפשר לקנביס לצאת החוצה", אמר.

בדיון אמר פרופסור בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כי יש כוונה "להרחיב את צוואר הבקבוק המנהלי", כדי שרופאים רבים יותר יורשו להנפיק מרשם לקנביס".

למסמך שהפיץ משרד הבריאות בסוגיית הקנאביס הרפואי לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  בתי מרקחת,  משרד הבריאות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
27.07.2015, 16:07

צעד חשוב של מר ליצמן למלחמה בסוחרי הסמים למיניהם
אני באותה הזדמנות ממליץ על הכנסת הסטיבקס לסל הבריאות ובתי מרקחת מכיון שהוא מכיל בצורה טהורה טי.ה. סי וקנבידיול (בלי עשרות חומרים נוספים ללא בקרה הנמצאים בקנביס הרפואי)-לפרטים על כך ראו מאמרי באתר זה:"סכנת שימוש ברופאים ככלי ללגליזציה של קנביס בדלת האחורית"