אידרוסיזומאב

אידרוסיזומאב לסתירת פעולת דביגטרן

אידרוסיזומאב סותר ביעילות ובמהירות פעילות דביגטרן בתנאי אמת

27.07.2015, 16:06
"מדגימת דם פשוטה נוכל ללמוד הרבה יותר על מצבו הבריאותי של האדם שחלה ולתת לו טיפול מקיף יותר בהתאם להתפתחות הזיהום בגופו". צילום: אילוסטרציה

יש מחסור בתרופות ספציפיות להיפוך של נוגדי קרישה פומיים שאינם אנטגוניסטים של ויטמין K. אידרוסיזומאב, פרגמנט נוגדן, פותח כדי לסתור את האפקט נוגד הקרישה של דביגטרן.

במחקר פרוספקטיבי זה נבדקה הבטיחות של 5 גרם אידרוסיזומאב במתן תוך ורידי ויכולתו לסתור את פעולת דביגטרן במטופלים עם דמם משמעותי (קבוצה A) או שנזקקו לפרוצדורה דחופה (קבוצה B).

נקודת הסיום העיקרית הייתה אחוז הסתירה המקסימלי של האפקט נוגד הקרישה של דביגטרן תוך 4 שעות לאחר מתן אידרוסיזומאב, על ידי קביעת זמן טרומבין מדולל או זמן קרישה אקארין. נקודת סיום משנית היתה החזרת המוסטזה.

ניתוח ביניים זה כלל 90 מטופלים שקיבלו אידרוסיזומאב (51% קבוצה Aי 39% קבוצה B). בקרב 68 מטופלים עם זמן טרומבין מדולל מאורך ו-81 עם זמן קרישה אקארין מוגבר, אחוז הסתירה המקסימלית החציוני היה 100% (95% רווח סמך 100-100).

אידרוסיזומאב נירמל את תוצאות המעבדה ב-88-98 אחוז מהמטופלים, אפקט שנצפה תוך דקות. ריכוז של דביגטרן לא קשור נשאר מתחת 20 ננוגרם למ"ל ב 24 שעות ב-79% מהמטופלים.

בקרב 35 מטופלים בקבוצה A אשר ניתן היה להעריכם, המוסטזה (אשר הוערכה על ידי החוקרים) הוחזרה בחציון של 11.4 שעות. בקרב 36 מטופלים בקבוצה B שעברו פרוצדורה, המוסטזה תקינה בניתוח דווחה ב-33, והמוסטזה מופרעת קל-בינוני דווחה ב-2 מטופלים ומטופל אחר, בהתאמה. אירוע טרומבוטי אחד התרחש תוך 72 שעות לאחר מתן אידרוסיזומאב במטופל בו לא חודש הטיפול נוגד הקרישה.

החוקרים סיכמו, כי אידרוסיזומאב סתר באופן מוחלט את האפקט נוגד הקרישה של דביגטרן בתוך דקות.

מקור:
N Engl J Med. 2015 Jun 22. [Epub ahead of print]; Idarucizumab for Dabigatran Reversal.;Pollack CV Jr1, Reilly PA, Eikelboom J, Glund S, Verhamme P, Bernstein RA, Dubiel R, Huisman MV, Hylek EM, Kamphuisen PW, Kreuzer J, Levy JH, Sellke FW, Stangier J, Steiner T, Wang B, Kam CW, Weitz JI.

נושאים קשורים:  אידרוסיזומאב,  דביגטרן,  המוסטזה,  קרישה,  מחקרים