חדשות

ראש הממשלה נתניהו עבר הליך רפואי חריג לטיפול בערמונית באישור ועדת הלסינקי

לפי הדיווחים, נתניהו עבר בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק טיפול בערמונית בשיטת "גת-גורן", שאפשרית לביצוע בארץ רק במסגרת ניסויית ובאישור "ועדת הלסינקי" מוסדית; אורולוגים בכירים הביעו תמיהה על הטיפול; לשכת ראש הממשלה: "התקבל אישור של ועדת הלסינקי"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו

חדשות ערוץ 2 חשפו אתמול (יום ב'), כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר באחרונה שני הליכים טיפוליים חשאיים במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק, כשהוא מועבר לבית החולים בכלי רכב מוסווים ובאישון לילה.

הבוקר (ג') מפרטים העיתון "ידיעות אחרונות" ואתר Ynet, כי הטיפול שעבר נתניהו היה צנתור בשיטת "גת-גורן" לטיפול בערמונית. בשיחות עם אורולוגים בכירים שערכו כלי התקשורת, הביעו הרופאים תמיהה מדוע נתניהו בחר בשיטה, שאושרה לשימוש בישראל רק במסגרת ניסוי רפואי, ותחת אישור של "ועדת הלסינקי" מוסדית.

בדיווח נמסר, כי כמה מבכירי האורולוגים בישראל הביעו תמיהה גם כי ראש הממשלה טופל בבית חולים פרטי, ולא במרכז הרפואי "הדסה", בו הוא נוהג להיבדק באורח קבוע, ועל ידי רופאים שאינם אורולוגים. לפי הדיווח בערוץ 2, טיפול אחד בוצע לפני מערכת הבחירות והאחר סמוך למועד הרכבת הממשלה.

פרופ' חיים מצקין: "ברוב המדינות המתוקנות בעולם המערבי לא משתמשים בשיטה הזאת כיוון שלא הוכחה. לא סתם משרד הבריאות לא אישר אותה"

ד"ר יגאל גת הוא גיניקולוג בהכשרתו וד"ר מנחם גורן רדיולוג. השניים פיתחו שיטה לטיפול בערמונית מוגדלת, שפירה. לפי הדיווחים, ב-2013 הורה משרד הבריאות במכתב לד"ר גת להפסיק את הטיפול בשיטה זו, אלא אם מדובר במסגרת מחקרית-ניסויית שלא בתשלום, ותחת בקרה ואישור של "ועדת הלסינקי" מוסדית.

לפי Ynet, שני הרופאים מבצעים את הטיפולים בשיטה הזאת באופן פרטי ובתשלום במרפאה שפתחו בקפריסין. הטיפול מבוסס על צנתור בהרדמה מקומית, ונמשך כשעה וחצי.

"מעייני ישועה": ד"ר גת וד"ר גורן אינם נחשבים לעובדי בית החולים אלא פועלים כ"רופאים חיצוניים" ששכרו מרפאה במתקן בית החולים

בדיווח מצוטט פרופסור חיים מצקין, מנהל המחלקה האורולוגית והמרפאה האורו-אונקולוגית של הערמונית במרכז הרפואי "איכילוב-תל אביב" שאמר לכתבי העיתון: "ברוב המדינות המתוקנות בעולם המערבי לא משתמשים בשיטה הזאת כיוון שלא הוכחה. לא סתם משרד הבריאות לא אישר אותה. לא עושים אותה במסגרת הציבורית אלא רק באופן פרטי. היא איננה נמצאת בסל התרופות. מדובר בניתוח יקר ועדיין מבצעים אותו בגלל ההכנסות הגבוהות שהוא מניב".

רופאו האישי של נתניהו, ד"ר צבי הרשקוביץ, אישר כי ההליך שעבר נתניהו היה "תחת (אישור) ועדת הלסינקי". בהודעה הרשמית של לשכת ראש הממשלה נמסר, כי "כל הטיפולים והבדיקות שעושה ראש הממשלה נעשים אחרי קבלת חוות דעת מקצועית של הצוות הרפואי המלווה אותו. גם במקרה הזה מדובר בהליך רפואי שמשרד הבריאות מאשר תחת 'ועדת הלסינקי', וכך פעלו רופאי ראש הממשלה, על אף שהדבר איננו מחויב".

מבית החולים "מעייני הישועה" נמסר הבוקר ל"דוקטורס אונלי", כי ד"ר גת וד"ר גורן אינם נחשבים לעובדי בית החולים אלא פועלים כ"רופאים חיצוניים" ששכרו מרפאה במתקן בית החולים. לדברי בית החולים, הם מפעילים בנוסף מרפאה פרטית ברמת גן.

נושאים קשורים:  חדשות,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  ערמונית,  שיטת "גת-גורן",  המרכז הרפואי "מעייני הישועה"
תגובות