חדשות

הקדמת טיפול בתרופה כימותרפית האריכה חיי חולי סרטן ערמונית בשנתיים

תוצאות מחקר קליני במתן מוקדם של Docetaxel לחולים עם סרטן ערמונית במצב מפושט העלו, כי הטיפול גרם להוספת 22 חודשים בממוצע לחיים

כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)
כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)

תוצאות מחקר קליני שיוצגו בסוף החודש בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית העלו, כי טיפול בשלב מוקדם באמצעות תרופה כימותרפית האריך את חיי חולים עם סרטן ערמונית מתקדם בכמעט שנתיים נוספות מהאבחון. התרופה - Docetaxel - ניתנת בדרך כלל לאחר שהטיפול בהורמונים נכשל.  הכנס יתקיים בשיקגו בתאריכים 2.6-29.5.

במחקר הקליני, שבו נטלו חלק 2,962 גברים בבריטניה ושוויץ - חולי סרטן ערמונית במצב מתקדם - התברר שחיי רבים מהם התארכו מ-43 חודשים ל-65 נוספות (לאחר האבחון) תודות לתרופה.

חלק ממשתתפי הניסוי הקליני קיבלו 6 מנות Docetaxel מיד בתחילת הטיפול בהם. בחולים שאצלם הסרטן התפשט מעבר לאגן הירכיים, נוספו 22 חודשים הישרדות.

אחד מעורכי המחקר קרא לרופאים שלהם חולים שאובחן סרטן ערמונית מפושט להתחיל לספק את התרופה מיד לאחר האבחון

פרופסור ניקולס ג'יימס, אחד מעורכי המחקר, מאוניברסיטת וורוויק הבריטית, מסר ל-BBC, כי יותר מ-40 אלף גברים באי הבריטי מאובחנים מדי שנה עם סרטן ערמונית וקרוב ל-11 אלף מהם מתים מהמחלה. הוא קרא לרופאים שלהם חולים שאובחן סרטן ערמונית מפושט לספק את התרופה מיד לאחר האבחון.

פרופ' ג'יימס הביע שביעות רצון מתוצאות הניסוי. לדבריו, הטיפול עשוי להיות גם בעל משמעות כלכלית, בשל החיסכון בהוצאות מערכת הבריאות.

בדיווח מובאת דוגמא של חולה בן 77, שהרופאים העניקו לו סיכוי ל-5-3 שנות חיים כאשר אובחנה מחלתו, לפני שבע שנים. הוא ורופאיו סבורים כי התרופה תרמה להארכת תוחלת חייו וגם שיפרה את איכות חייו.

עורכי המחקר הסבירו, כי יש צורך לבצע מעקב צמוד וניטור של החולים לאורך תקופה ארוכה על מנת לראות אם התרופה מאריכה באורח מובהק את חיי החולים ובולמת את התפשטות הסרטן. תופעות הלוואי של התרופה "ניתנות לניהול", נמסר מצוות המחקר.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  כימותרפיה,  docetaxel,  סרטן ערמונית
תגובות