חדשות

"יש עתיד" הגישה עתירה לבג"ץ נגד מינוי ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד סגן השר

המפלגה מתנגדת להסדר במסגרתו ימונה ליצמן לתפקיד סגן שר במעמד של שר, בשל סירובה של "יהדות התורה" לקבל תפקידי שרים בממשלה ציונית

ח"כ יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

מפלגת "יש עתיד" הגישה היום עתירה לבג"צ, נגד מינויו של ח"כ יעקב ליצמן ממפלגת "יהדות התורה", לתפקיד סגן שר הבריאות. על-פי ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לבין המפלגה החרדית, ליצמן יחזור לתפקד כסגן שר אך במעמד של שר, בעל אחריות מלאה על משרד הבריאות.

בעתירה נאמר, כי מדובר ב"תופעה לא חוקתית של מינוי סגן שר במעמד של שר". העותרים טוענים, בין השאר, כי לפני כמה שנים קבעו שופטי בג"צ כי ראוי למנות שר, עם כל הסמכויות המשתמעות מכך. השופטים אמנם החליטו שלא להתערב, טענה מפלגת "יש עתיד", אך ציינו בהחלטתם שהם יוצאים מנקודת הנחה שכך יהיה בעתיד.

לאחר הגשת העתירה החליטה שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כי אין מקום להוצאת צו ביניים כפי שדרשו העותרים והורתה למדינה להגיש לה את תגובתה בתוך שבועיים.

לפי דיווח ב"מעריב", אמרה שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן, כי "הבג"צ היום בא להדגיש כי בראש המשרד בכלל ובפרט במשרד הבריאות צריך לעמוד שר במשרה מלאה, על כל הסמכויות הנובעות מכך... אשמח מאוד אם מועצת גדולי התורה תיתן היתר לח"כ ליצמן להיות שר ולא סגן שר. יהיה בכך הישג גדול למדינה בכלל ולמשרד הבריאות בפרט, ולא – יש למנות למשרד הבריאות שר במשרה מלאה".

"מעריב" דיווח היום, כי "בהרי"י, שהגישה את העתירה ב-2009, אומרים היום כי לאחר שראו את תפקודו של ליצמן בכנסת ה-18 כסגן שר, הם מברכים על המינוי ועל שובו למשרד הבריאות".

לשכת ח"כ ליצמן מסרה: "המינוי לסגן שר במעמד של שר עם סמכויות מלאות אושר בבג"צ. נקבל גם את החלטת בג"צ גם הפעם ונגיב לה בהתאם".

בנוסף לעתירה נגד מינוי ליצמן הוגשה גם עתירה נגד המינויים הצפויים לתפקידי שרים של אריה דרעי, יו"ר ש"ס וח"כ יואב גלנט (כולנו). את עתירות אלו הגישה התנועה לאיכות השלטון.

נושאים קשורים:  חדשות,  ח"כ יעל גרמן,  משרד הבריאות,  "יש עתיד",  "יהדות התורה",  בג"צ,  שר הבריאות יעקב ליצמן