חדשות

ח"כ ליצמן: "הרופאים לא מרוויחים יותר מדי; יש להגיד תודה לכל רופא בפריפריה"

ח"כ ליצמן נערך לקראת כניסתו לתפקיד סגן שר הבריאות ובראיון שהעניק בסוף השבוע ל"ישראל היום" פירט כמה מתוכניותיו; בין השאר, מתכנן להוסיף רופאים לחדרי מיון, לפתוח יחידות לרפואת חירום בפריפריה ולהעלות מס הבריאות בחצי אחוז; "אני מתכוון לזעזע את משרד הבריאות"

ח"כ יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

ח"כ יעקב ליצמן ("יהדות התורה"), שצפוי לכהן כסגן שר הבריאות בממשלה הקרובה (במעמד של שר), אמר בסוף השבוע בראיון ל"ישראל היום", כי הוא מתכוון "לזעזע את משרד הבריאות".

בנוגע לשכר הרופאים, אמר ליצמן כי "יש הסכם עם הרופאים ואין מה לגעת בשכרם". הוא דחה פרסומים לפיהם הרופאים מרוויחים יותר מדי בבתי החולים הממשלתיים. "יבורך הרופא ב'סורוקה' שמקבל הרבה כסף. גם אם הוא מקבל 100 אלף שקל בחודש, אנחנו צריכים להגיד לו תודה על העבודה הקשה וגם על העובדה שבא לפריפריה ובכך מחזק את בית החולים. הרופאים לא מרוויחים יותר מדי".

ליצמן: "יבורך הרופא ב'סורוקה' שמקבל הרבה כסף. גם אם הוא מקבל 100 אלף שקל בחודש, אנחנו צריכים להגיד לו תודה

ליצמן הדגיש כי הוא מכיר היטב את הנעשה במשרד הבריאות "ויש מה לתקן". לדבריו, הוא מגבש תוכניות מסודרות לשם כך, הכוללות בין השאר טיפול בעומס הכבד בחדרי המיון. "אגדיל את מספר הרופאים העובדים במיון", אמר, "נביא עוד רופאים שיוקצו לעבודה רק במיון".

כמו כן, אמר ליצמן כי בדעתו לפתוח לפחות עוד 12 חדרי מיון קדמיים נוספים במקומות בפריפריה המרוחקים מבתי החולים (בקדנציה הקודמת שלו במשרד נפתחו 12, מערכת ד.א.). בנוסף מתכנן ליצמן לקדם מחדש את הרפורמה בביטוח הסיעודי וידרוש לשם כך העלאת מס הבריאות בחצי אחוז.

ליצמן אמר כי יצטרך ללמוד את נושא הפונדקאות עבור זוגות חד-מיניים "אבל לא אלך נגד ההלכה"

"יש מקרים", אמר בראיון, "שבהם ילדים של חולה סיעודי צריכים לשלם (עבור הטיפול בו) מעבר למה שהחולה שילם כל חייו במסגרת מס הבריאות וזה שוד לאור היום". לדבריו, יש לו כבר בנושא הזה "תכנית מגירה" מסודרת עם אגף התקציבים באוצר "ונעשה סדר בעניין".

ליצמן אמר כי יצטרך ללמוד את נושא הפונדקאות עבור זוגות חד-מיניים "אבל לא אלך נגד ההלכה". בדעתו גם לטפל מול קופות החולים בסוגיית התרופות מצילות-חיים שעלותן גבוהה. בעבר ציין ליצמן כי הוא מתכוון לנצל את כהונתו גם להרחבת טיפולי שיניים חינם עד לגיל 18.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ביטוח סיעודי,  שכר הרופאים,  מס בריאות,  חדר מיון קדמיים,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות