חדשות

קפלן חושף את דעתו: "המשבר בהדסה נבע מתרבות ארגונית קלוקלת"

על ארגון "נשות הדסה" אמר קפלן: "אלו הן נשים צדקניות שאוספות כסף אבל לא יודעות את הגבול, היכן הפילנתרופיה נגמרת ואיפה הניהול מתחיל"

מנכ"ל "הדסה" אביגדור קפלן ועו"ד אשר אקסלרד, במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל "הדסה" אביגדור קפלן ועו"ד אשר אקסלרד, במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

אביגדור קפלן, שהיה מנכ"ל הדסה (2014-2013) והתפטר לקראת סיומו של המשבר בבית החולים, הופיע שלשום (יום ג') בכנס שנערך באוניברסיטת חיפה ועסק במשברים בארגונים וכיצד מחלצים ארגון ממשבר המאיים על יציבותו. את הציטוטים מהרצאתו בכנס פירסם אתמול (יום ד') היומון "כלכליסט".

קפלן הבהיר, אולי לראשונה מאז התפטרותו, מהי דעתו על ארגון "נשות הדסה", המחזיק בבעלות על המרכז הרפואי הירושלמי על שני סניפיו (עין כרם והר הצופים). "אלו הן נשים צדקניות", אמר, "שאוספות כסף אבל לא יודעות את הגבול, היכן הפילנתרופיה נגמרת ואיפה הניהול מתחיל. כל המנכ"לים לדורותיהם – תשאלו את אלו שבחיים – יגידו לכם שכל אחד מהם סבל סבל רב מהמעורבות שלהן (ארגון נשות הדסה) בתהליכי הניהול השוטפים".

קפלן על "הדסה": "זה כמו תורם שרוצה להנציח את עצמו אז הוא נותן לך סוס ואומר: 'תדאג לו לאוכל'"

קפלן הוסיף: "הייתי צריך להיות איזה עשר שנים בפנסיה ואז ב-2013 הגיעה אלי ההצעה לנהל את הדסה. היה לי סנטימנט מאוד גדול לבית החולים הזה, כי הוא הציל את כלתי ממחלה חשוכת מרפא ומעבר לעולם הבא. אני באתי (לתפקיד) עם לב כדי לעזור ופתאום מתגלה שכתוצאה מהיעדר דו"חות כספיים ובקרה, החוב המצטבר לרופאים ולעובדים האחרים הגיע ל-1.3 מיליארד שקל. זה חוב ענק לבית חולים".

ועוד אמר קפלן: "הדסה הוא בית חולים שהוא חברה לתועלת הציבור, אבל אין בעלים שיעמוד מאחורי הצרכים (הכספיים) ללא גבול. זה כמו תורם שרוצה להנציח את עצמו אז הוא נותן לך סוס ואומר: 'תדאג לו לאוכל".

"בהדסה בנו מגדל אשפוז ב-360 מיליון דולר, לתפארת מדינת ישראל, אבל לא היה כסף – לא כדי לאכלס אותו, לא כדי לסיים את בנייתו ולא כדי לתחזק אותו. מישהו שם, כולל המנכ"ל שכיהן הרבה שנים (פרופסור שלמה מור-יוסף, שבשמו קפלן לא נקב) תכנן את מגדל האשפוז אולם לא ברמה הכלכלית המתאימה למדינת ישראל, אלא למדינה מאד עשירה. ביקרתי בארה"ב בהרבה מאד בתי חולים ולא תמצאו אחד כמו הדסה עם מגדל האשפוז החדש. זה היה משבר (שנבע) מתרבות ארגונית קלוקלת".

קפלן על הסכם ההבראה: "בשלב מסוים החליטו שיהיה חשב מלווה. אפילו לא ידעתי לתרגם לאנגלית את המונח הזה, כי הוא לא קיים"

על נסיבות התפטרותו מהדסה אמר: "בשלב מסוים החליטו שיהיה חשב מלווה. אפילו לא ידעתי לתרגם לאנגלית את המונח הזה, כי הוא לא קיים. זה מונח שבו משתמשים בעיריות כשפוליטיקאים גונבם מהקופה אז היו ממנים להם חשב מלווה. אמרתי: 'אני לא מכיר סמכות ניהול כזאת, זה לא מתאים לי – והלכתי לדרכי".

לדיווח המלא ב"כלכליסט" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  ארגון נשות הדסה,  אביגדור קפלן
תגובות
אנונימי/ת
01.05.2015, 14:31

אינני חושב שאדון קפלן הוא הדמות היכולה להביע דעה אוביקטיבית(סליחה במשטר דמוקרטי כל אחד יכול להביע דעה כולל אדון קפלן)
המסתכל והבוחן את הקריירה של אדון קפלן היה מנכ"ל בהרבה מוסדות0 כלכליים(גם רפואיים)וכשעזב כל אחד מהם היה במשבר כלכלי עמוק יותר מזה כשהוא נכנס לתפקיד המנהל!
הדבר הזה מעיד על עצמו !!