חדשות

"איכילוב": ניסוי חדש באפליקציה למניעת נפילות בחולי פרקינסון

חיישנים המחוברים לרגלי חולי פרקינסון יתריעו בעזרת הטלפון החכם על מצבי קיפאון בהליכה, ואותות שמע יספקו מקצב מותאם אישית בעזרתו ניתן יהיה לחדש אותה

שימוש בהליכון (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "איכילוב תל-אביב", בשיתוף רופאים ממרכזים רפואיים שונים במדינות האיחוד האירופי, השלים פיתוח אפליקציה שתאפשר למבוגרים מעל גיל 60 הנמצאים בסיכון לנפילות - ובמיוחד לחולי פרקינסון - לנסות ולהימנע מכך תוך שימוש בטלפון החכם.

המרכז הרפואי עידכן, כי כעת נערכים להזמין מועמדים להשתתף במחקר שיבדוק את השימוש באפליקציה.

האפליקציה מכילה גם מספר תוכניות טיפול המאפשרות למטופל לתרגל את ההליכה בבית במצבים הידועים כגורמים ל"קפאונות בהליכה"

בפיתוח היישומון נטלו חלק פרופ' ג'ף האוסדורף וד"ר ענת מירלמן מהמרכז לחקר התנועה, קוגניציה, וניידות במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי.

פרופסור האוסדורף מסר, כי באמצעות חיישנים הנלבשים על הרגליים ומשדרים את נתוני ההליכה של החולה בזמן אמת לסמארטפון, ניתן, תודות לאלגוריתמים חכמים המנתחים את האותות, לזהות מצבי קיפאון בהליכה אצל חולי פרקינסון.

כאשר מזוהה קיפאון בהליכה, המערכת משמיעה לחולה אותות שמע עם מקצב המותאם לו באופן אישי - ובכך מספקת לו מקצב חיצוני בעזרתו הוא מחדש את ההליכה.

האפליקציה מכילה גם מספר תוכניות טיפול המאפשרות למטופל לתרגל את ההליכה בבית במצבים הידועים כגורמים ל"קפאונות בהליכה" ובכך עוזרת לו ללמוד כיצד למנוע או לקצר את מצבי הקיפאון, לשפר את ההליכה - וכך למנוע נפילות.

פרופ' האוסדורף, מנהל המרכז לחקר תנועה, קוגניציה, וניידות במחלקה הנוירולוגית באיכילוב ציין כי "כשליש מהאנשים מעל גיל 60 סובלים מבעיות הליכה ונמצאים בסיכון לנפילות. הפיתוח החדשני מהווה את השילוב הייחודי בין הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר המאפשרים כעת מתן טיפול רפואי בזמן אמת, זיהוי הפרעות תפקודיות, מניעת נפילות – ומכאן גם מניעת אשפוזים ונסיגה במצב הבריאותי ושיפור אורחות החיים של אוכלוסייה זו".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  נפילות,  אפליקציה,  רפואה מקוונת,  חקר התנועה והקוגניציה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות