פרגבלין

פרגבלין לטיפול לנוירופתיה פריפרית סוכרתית: אסטרטגיות למינון, טיפול יחידני אל מול משולב, מטופלים עמידים לטיפול ותופעות לוואי

פרגבלין יעיל ומומלץ על ידי מספר קווים מנחים כטיפול קו ראשון בנוירופתיה פריפרית סוכרתית כטיפול יחידני או משולב

14.04.2015, 10:05
אשה הסובלת מסוכרת סוג 2 (צילום: אילוסטרציה)
חולת סוכרת. צילום: אילוסטרציה

1421רופאים ראשוניים ניצבים מול אתגרים משמעותיים בטיפול בנוירופתיה פריפרית סוכרתית (pDPN). על הרופא לקבוע את המינון המתאים, לשקול טיפול משולב ולהחליט איך לטפל בחולים עמידים לטיפולים קודמים.

מאמר זה יסקור את השימוש בפרגבלין לטיפול ב-pDPN' עם דגש על נושאים אלו. עבודה זו כללה חיפוש ב-PUBMED בשילוב עם מידע שלא פורסם ממאגר הניסויים הקליניים של חברת "פייזר". מחקרים שנכללו התייחסו לשימוש בפרגבלין בהקשר של השוואה אל מול טיפול אחר, שימוש בחולים עמידים או כחלק מטיפול משולב. בסיום המאמר מוצג דיון על מינון פרגבלין ותופעות לוואי.

ישנו הבדל בין ארה"ב (300 מ"ג ביום) לאירופה (600 מ"ג ביום) במינון המאושר של התרופה, אך המידע מצביע על כך שמינונים מעל 300 מ"ג יכולים להועיל בחולים מסויימים. פרגבלין הראה יעילות והוא מאושר כטיפול יחידני ל-pDPN, אך מספר קווים מנחים ממליצים על שילובו במקרים של חולים עמידים.

עם זאת, העדויות התומכות בטיפול משולב הן מועטות. יש מידע המדגים יעילות פרגבלין בחולים עם pDPN אשר לא הגיבו לטיפולים אחרים ובכללם גבפנטין. הקווים הקלינים המנחים מכירים במיעוט מידע המשווה את האופציות הטיפוליות השונות ראש בראש, אך ממליצים באופן עקבי על פרגבלין כטיפול קו ראשון ב-pDPN.

מקור:
Curr Med Res Opin. 2015 Apr 1:1-10. [Epub ahead of print] Pregabalin for painful diabetic peripheral neuropathy: strategies for dosing, monotherapy vs. combination therapy, treatment-refractory patients, and adverse events. Juhn MS1, Parsons B, Varvara R, Sadosky A.

נושאים קשורים:  פרגבלין,  סוכרת,  נוירופתיה סוכרתית פריפרית,  מחקרים