חדשות

"יש לדאוג לאבטחה מובנית במכשירים רפואיים המשתמשים ברשת האינטרנט"

כך קובע דו"ח חדש של חברת "אינטל סקיוריטי", המציג את היתרונות שברפואה מקוונת, אך מזהיר מפני סכנות פריצה למכשירים רפואיים או חשיפת נתונים

חוות שרתי אינטרנט (צילום: אילוסטרציה)

דו"ח של מכון המחקר האמריקאי Atlantic Council ושל חברת אינטל סקיוריטי (לשעבר מק'אפי), שעסק באינטרנט בשירותי הבריאות, ממליץ לממשלות ולחברות בתחום התוכנה לרכז מאמץ בתחום ההגנה על מכשירים רפואיים מפני פריצות ושימוש לרעה.

הדו"ח ממליץ לפעול בעתיד יותר ויותר על גבי האינטרנט (שירותי רפואה מקוונת), אך גם לדאוג לכך שאבטחת המכשירים מפני פרצות של האקרים תהיה מובנית כבר מעת יצורם. כמו כן, ממליץ הדו"ח ליישם סדרה מחמירה של תקני אבטחה כדי לטפל בסיכונים.

"האבטחה צריכה להיות מובנית אל תוך מערכות שירותי הרפואה, החל מהמכשיר, דרך הרשת המעבירה את התקשורת וכלה במסד הנתונים"

הדו"ח מזכיר, כי ייתכן שעקב כך תקני האישור של הרגולטור (במקרה של ישראל - משרד הבריאות, ד.א.) יצטרכו לעבור שינוי כדי לתמרץ חדשנות ולאפשר לארגוני בריאות לעמוד ברגולציה ולהגן על האינטרס הציבורי.

הדו"ח מצביע על הפוטנציאל האדיר שיש לשירותי רפואה המחוברים לאינטרנט, אם האבטחה תהיה קיימת בהם באופן מובנה. מדובר בין השאר גם במכשירים לבישים וגם מוצרים מתוחכמים כמו מצלמות זעירות המיועדות לבליעה לשם סריקות בתוככי הגוף או מערכות המשולבות בגוף האדם לצורך טיפול רפואי, מרשמים לתרופות שיונפקו באמצעות האינטרנט ומעקב כללי אחר הבריאות.

מכשירים רפואיים המחוברים לאינטרנט יכולים לשפר את הכושר, איכות החיים ואפקטיביות הטיפול הרפואי, ציינו מחברי הדו"ח. ההערכות הן שהטכנולוגיות הללו יכולות לחסוך למערכות הבריאות בעולם 63 מיליארד דולר בשנה בעלויות הטיפול הרפואי עצמו בתוך 15 שנים ו-15%-30% מהעלויות של הציוד הרפואי.

עם זאת, יתרונות שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט מגיעים יחד עם מספר חששות: גניבת מידע אישי, חבלה במכשירים שתבוצע מרחוק במטרה לגרום לחבלה גופנית, פריצה לשירותי הרפואה או למסדי הנתונים שעניינם רפואה וכשלים טכניים.

"שירותי רפואה מחוברים לאינטרנט עשויים להיות העתיד", הדגיש משה אסרף, מנהל הפעילות של "אינטל סקיוריטי" בישראל בדברי הסבר לדו"ח שפירסמה החברה בארץ. "כשמכשיר רפואי המקושר לאינטרנט מתחבר לגוף אדם, המידע הבריאותי שניתן לקבל דרכו יכול לשפר בצורה דרמטית את הטיפול הרפואי. אלא שההשלכות על הפרטיות ועל סכנת פריצות אפשריות לרשת הן אמיתיות ולכן האבטחה צריכה להיות מובנית אל תוך מערכות שירותי הרפואה, החל מהמכשיר, דרך הרשת המעבירה את התקשורת וכלה במסד הנתונים".

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  פריצה למחשב,  רפואה מקוונת,  אבטחת מידע,  "אינטל"
תגובות