שתף קטע נבחר

הרופאה שעקצה את נתניהו: "כואב לי הלב על החולים במיון"

את הסטטוס שבו עקצה את נתניהו על דבקותו בנושא האיראני מול מערכת הבריאות הקורסת היא אמנם הסירה, אבל בראיון ל-ynet מזכירה ד"ר דפנה מנספלד כי רשמיה מהעומס בעבודתה בשיבא לא יישכחו במהרה: "הבחירות זו הזדמנות לנער את הפוליטיקאים"

ד"ר דפנה מנספלד, רופאה בכירה בשיבא, עוררה סערה כשהתייחסה בפייסבוק הפרטי שלה לעומס הכבד בבתי החולים ולקריסת חדר המיון בבית החולים. "מאות אנשים במיון לא שוכחים לרגע את החיים עצמם ואת סכנת האיום האיראני", כתבה בפייסבוק שלה. הסטטוס שחולל סערה ברשת אמנם הוסר על ידה, אבל אתמול (ב') היא קראה לציבור הישראלי להצביע.

 

עוד על המשבר במערכת הבריאות:

"חולים ישכבו בקומות, כמו בבתי קברות"

חולי סרטן מטורטרים, מלחמה על תור ל-MRI

 

"השאלה מה הפוליטיקאים הולכים לעשות". ד"ר מנספלד (צילום: Shai photography art) (צילום: Shai photography art)
"השאלה מה הפוליטיקאים הולכים לעשות". ד"ר מנספלד(צילום: Shai photography art)

נתניהו בארה"ב, אתמול (צילום: AP)
נתניהו בארה"ב, אתמול(צילום: AP)

מהקולגות היא זכתה לפרגון בעקבות הסטטוס, ואחת התגובות המפרגנות ביותר הייתה של חולה שלה שאושפז בעבר במשך זמן ממושך בשיקום. "בפייסבוק האישי שלי יש לי חברים שיודעים שאני אוהבת את העבודה במיון ומכירים את האתגרים. הם יודעים מה עובר עליי. לפעמים אני כותבת על זה בפייסבוק.

שלשום הגעתי למיון והרופא שהחלפתי סיפר לי שהוא לא קם לשירותים ועדיין היו לו 15 חולים בתור, אז לאן הגענו? אפשר לכתוב סטטוס מצחיק על האיום האיראני, אבל השאלה הכי נכונה לעכשיו היא מה אתם, הפוליטיקאים, הולכים לעשות בשביל האזרח הקטן שמחכה שלוש שעות וחצי לרופא בחדר המיון".

 

ד"ר מנספלד (38) היא מומחית ברפואה פנימית, רופאה בכירה במחלקה לשיקום נשימתי. שלשום בערב היא הייתה בתורנות בתור רופאה בכירה בחדר המיון. היא התחילה לעבוד בחדר המיון לפני שמונה שנים, והיא מומחית כבר שלוש שנים ומבצעת תורנויות בתור בכירה.

עומס במיון בשיבא. "הרופא לא קם לשירותים" ()
עומס במיון בשיבא. "הרופא לא קם לשירותים"

"אני עושה את זה פעם או פעמיים בשבוע כדי לתגבר את המיון. שלשום היו בחדר המיון שני רופאים מטעם המיון ועוד שניים מטעם הפנימאים, ועדיין היה קשה מאוד. הלוואי שהיו לנו עוד תקנים כדי לתגבר. הקושי הזה קיים תמיד, הוא לא רק השבוע אלא כבר שנים. אני מכירה את המיון טוב מאוד ותמיד קשה שם. אנשים שבאים לחדר המיון לא באים בשביל הכיף, חלקם מגיעים כי הם לא מוצאים מענה בקופות החולים, ואני חושבת שחלק מהעניין זה הגירעון התקציבי של הקופות. לעומת זאת, חדר המיון תמיד פתוח וחייבים לקבל אותם. זה מעיק מבחינה רגשית, כואב לי הלב עליהם. אנחנו רודפים אחרי הזנב".

 

ד"ר מנספלד אמרה עוד כי "הרבה אנשים אומרים לי שהם מחכים כבר שלוש שעות ואף אחד לא ראה אותם, אבל מה אני אגיד להם? שלשום נאלצתי לומר לאישה בהריון בשבוע 30 שצריכה לקבל

טיפול רפואי בדחיפות גבוהה שהיא צריכה להמתין כי היה לי חולה אונקולוגי עם חום גבוה. הצוות מיומן למצוא את האנשים שעלולים ליפול בין הכיסאות, אבל זה מאוד קשה. אנשים מתעצבנים שהם מחכים כל כך הרבה זמן, והם צודקים. הם הרי לא באו ליהנות. כשאני גומרת את המשמרת אני הולכת הביתה, אבל המטופלים נשארים".

 

לדבריה, הבחירות הקרובות הן חלון ההזדמנויות לבצע שינוי לטובה. "אולי זה הזמן להזכיר לפוליטיקאים שקשה לנו תמיד, לא רק בתקופת בחירות. הבחירות זו הזדמנות מעולה לנער את האנשים, להגיד להם שהם מחזיקים את העתיד שלנו בידיים. אני לא אומרת למי להצביע, אבל תקום ותצביע למי שיעשה לך טוב. משהו בדרך ההתנהלות של המדינה הזאת חייב להשתנות. הבחירות יכולות לעשות הרבה מאוד טוב. אני רוצה שייבנו יותר מחלקות שיקום, שיפתחו עוד בית חולים במרכז הארץ, למה זו לא אג'נדה של אף אחד?"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shai photography art
ד"ר מנספלד
צילום: Shai photography art
מומלצים