חדשות

שביתה ליום אחד של עובדי מערך הדימות הרפואי בשל תנאי שכר

השביתה, שהוכרזה באישור ההסתדרות, מוגדרת כ"שביתת אזהרה"; עובדי הרנטגן טוענים כי שכר הבסיס שלהם הוא "הנמוך ביותר במערכת הבריאות"

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")
מכשיר MRI ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

עובדי יחידות הרנטגן והדימות הרפואי בכל מערכת הבריאות הציבורית בישראל שובתים היום (יום ה') ליום אחד, במה שמוגדרת כ"שביתת אזהרה". השביתה החלה בשעה 07:00. והיא תימשך 24 שעות.

מושבתים כל מכוני הרנטגן והדימות בבתי החולים הממשלתיים, בשירותי בריאות כללית, הדסה, שערי צדק , בבית החולים העירוני-ממשלתי איכילוב וכן בבני ציון בחיפה.

מארגני השביתה מסרו, כי ההשבתה תעביר את הפעילות למתכונת חירום ויינתן שירות רק למקרי חירום בהולים ביותר.

סכסוך העבודה הוכרז לפני מספר חודשים באישור ההסתדרות. הוא בא על רקע טענות עובדי הרנטגן והדימות, כי הם בעלי שכר הבסיס הנמוך ביותר במערכת הבריאות וברוב המקרים אף נזקקים להשלמת הכנסה כדי להגיע לשכר מינימום.

מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופסור זאב רוטשטיין, הגיב על השביתה, ואמר: "זה פשוט נורא להסתובב בבית החולים, להסתכל להורי ילדים בעיניים ולהבין כי למרות הסבל של הילדים, לא נוכל לבצע להם למשל בדיקות CT או MRI, לאבחן או לטפל בהם ביעילות.

"אם לא די בגנרל חורף המכה בנו בלי רחמים שעה שתשתיות בית החולים לא עומדות בעומס וסבל 'דיירי המיון' עצום, אם לא די במסדרונות המלאים ובאובדן פרטיות ואיכות טיפול רפואית "במסורת האין" שנכפית עלינו - נפלה עלינו עתה גם שביתת טכנאי הרנטגן. כמעט כל 90 טכנאי הרנטגן שלנו - עובדים נפלאים המפעילים באומנות רבה את הציוד המתוחכם ביותר בבית החולים - נסגרו בבתיהם ואנו כאן בבית החולים אובדי עצות בניסיון להקל על החולים הזועקים את מצוקתם".

פרופ' רוטשטיין הוסיף: "כמנהל 'שיבא' אני קורא מעומק לבי לאנשי האוצר ולהסתדרות הכללית: אנא שבו בבקשה מידית ביחד, על מנת לפתור את סכסוך העבודה המיותר הזה. טכנאי הרנטגן במדינה הם קבוצת עובדים נפלאה העושה ימים ולילות לטובת המטופלים. יש להם זכות שקולם יישמע במסדרונות האוצר ושידונו אתם ללא דיחוי במצוקותיהם".

נושאים קשורים:  חדשות,  דימות,  רנטגן,  ההסתדרות,  סכסוך עבודה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות